در چند ماه گذشته یک فرد بوکانی سرباز سپاه این شهر به دلایلی عجیب و نامعلوم از دکتر «ابراهیم عثمانی» مدیر رسانه بوکان آنلاین در دادگستری بوکان شکایت کرد.

مکریان بوکان آنلاین | در چند ماه گذشته یک فرد بوکانی سرباز سپاه این شهر به دلایلی عجیب و نامعلوم از دکتر «ابراهیم عثمانی» مدیر رسانه بوکان آنلاین در دادگستری بوکان شکایت کرد.

این سرباز با هویت مشخص، به دلایل واهی و ساختگی اهانت مقدسات اسلام، اهانت به رهبر انقلاب، رهبر نظام، سپاه پاسداران، لباس سپاه و تهدید به قتل و توهین در دادگستری بوکان! از دکتر ابراهیم عثمانی مدیربوکان آنلاین شکایت نمود.

این شکایت به شکلی کاملاً هدفمند و جهت‌دار از مدیر بوکان آنلاین شده بود و پس از برگزاری جلسه اول دادگاه، ابراهیم عثمانی خبرنگار بوکانی به تحمل ۱۲ ماه حبس و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شده است.

متأسفانه علیرغم رد قاطعانه تمامی این اتهامات ساختگی از سوی مدیر بوکان آنلاین در این پروندسازی آشکار و پاپوش سرباز سپاه بوکان، اما باز هم در جلسه دوم دادگاه همین رأی برای بار دوم به صورتی باورنکردنی و غیر قابل قبول تأیید شد.

دکتر «ابراهیم عثمانی» در خصوص این پرونده بیان کرد: این سرباز سپاه بوکان در اظهاراتش در دادگاه نوشته که ابراهیم عثمانی با نماینده شهر درگیر است این سرباز با معرفی کردن دو دوست و فامیل‎های خود به عنوان شاهد، برای بنده پاپوش درست کرده‌اند و مطمئناً دست‌های پشت پرده در این ماجرا دخیل است.

عثمانی با اشاره به این که این سرباز سپاه بوکان از لباس مقدس سربازی و جایگاه و نام و عنوان سپاه پاسداران سوء استفاده کرده است، گفت: نکته مهم و قابل ذکر ماجرا این است که سرباز مذکور از نزدیکان و منشی‌های یکی از وکلای باند فساد بازداشتی بوکان است. بنده هم به دلیل اتهامات واهی و سوء استفاده از جایگاه و عنوان سپاه پاسداران و اعمال فشار بر خبرنگار از وی در دادگاه شکایت کرده‌ام و هرگز هیچ یک از این اتهامات ساختگی و غیر قابل قبول را باور نداشته و قبول نخواهم کرد.

ابراهیم عثمانی ضمن رد تمامی اتهاماتش در این پرونده افزود: بنده چندین بار اظهار کرده‌ام که برای این پرونده شاهد دارم که این اتفاقات کاملا ساختگی و فقط پاپوش است و هرگز چنین اتفاقی رُخ نداده است، اما قاضی محترم پرونده در کمال تعجب و ناباوری اصلاً شهود بنده را احضار نکرده است! حال اگر قرار است، نفوذ و ارتباطات جای قانون را بگیرد و قانون از افرادی که در سیستم لابی دارند، دفاع کند، هیج حرفی ندارم و با افتخار در تمامی محاکم قضایی کشور و حتی زندان حاضر خواهم شد، زیرا شرافت هرگز فروختنی نیست.

مدیر بوکان آنلاین اعلام کرد: طی این چند سال، برخی از مسئولان سابق و فعلی بوکان و ادارات دولتی و زیرمجموعه‌هایشان و اشخاص ذی‌نفوذ بیش از ۵۰ شکایت از ما کردند، ولی الحمدلله در همه موارد حکم منع تعقیب صادر شده و هیأت منصفه حکم به برائت داد. این بار هم، ما بدون وکیل به دادگاه رفتیم و دفاع کردیم. هیچ کدام از این شکایت‌ها خللی بر پایبندی‌ام به قانون و دفاع از منافع عمومی ایجاد نمی‌کند و این رسانه به عنوان تریبون واقعی صدای مردم همچنان انتقادات خود را از متخلفان مطرح خواهد کرد.

دکتر «ابراهیم عثمانی» تأکید کرد: حق شکایت را برای خود محفوظ می‌دانم و به طور قطع ماجرای این پرونده‌سازی و انتساب این اتهامات واهی را هرگز قبول نخواهم کرد و پاپوش این فرد را که برای بنده مشخص نیست با چه هدف و نیتی صورت گرفته و منافع چه فرد یا افرادی را تأمین می‌کرده است، از طریق مراجع قانونی و با ثبت شکایت این قبیل مسائل را پیگیری می‌کنم. امیدوارم پیش از هر منفعتی اخلاق، شرف و وجدان کاری در اولویت همه ما قرار داشته باشد.

البته سپاه پاسداران استان آذربایجان غربی و سپاه شهرستان بوکان تاکنون در این خصوص هیچ گونه شکایتی از این رسانه و یا خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه نداشته است و این گونه اقدامات رذیلانه تنها از سوی برخی افراد فرصت طلب و تلاش‌های پنهانی و مذبوحانه اشخاص بانفوذی است که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و با روش شکست خورده و قدیمی برای منتقدان پرونده‌سازی کنند.

شهرستان بوکان واقع در جنوب آذربایجان غربی در سایه برخی مدیران نالایق در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه‌های اول وضعیت نامطلوب قرار دارد، وقتی هم که مشکلات شهرستان و مطالبات مردم رسانه‌ای می‌شود، تهدید و ارعاب، شکایت‌های متعدد و رکوردشکن مدیران دولتی و نهادهای عمومی و منفعت طلبان از خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان، راه را بر مطالبه‌گری عمومی بسته است.