مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: حمل‌ونقل دام فاقد پلاک از 15 بهمن ماه جاری ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش موکریان بوکان آنلاین، کامیار داهیم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بخشنامه‌های ابلاغی در زمینه ممنوعیت بارگیری، حمل و تردد و کشتار دام‌های فاقد پلاک، تمامی بهره‌برداران اعم از دامداران، دامپروران، چوبداران، صاحبان کشتارگاه‌های دام باید از حملِ هرگونه دام‌های فاقد پلاک پرهیز کنند.

او افزود: پیرو این قانون از تاریخ ۱۵ بهمن ماه ممنوعیت حمل دام‌های فاقد پلاک بین استان‌ها اجرا می‌شود و در صورت مشاهده حمل دام‌های فاقد پلاک، برابر قانون با افراد متخلف برخورد قضایی می‌شود.

داهیم بیان کرد: بر اساس ماده ۱۸ قانون نظام دامپزشکی کشور، وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور شناسنامه یا همان پلاک ۱۶ رقمی برای شناسایی دام‌هاست و این طرح ابتدا در مناطق مرزی اجباری شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: دامدارانی که قصد حمل دام را در سطح استان و بین استان‌ها دارند قبل از حمل باید با مراجعه به نمایندگی تشکل‌های صنفی شامل اتحادیه دامداران، اتحادیه دامپروی یا نمایندگی‌های دامپزشکی سطح استان نسبت به دریافت پلاک ۱۶ رقمی اقدام کنند.