با توجه به این که پیمانکار متخلف تابلوهای تبلیغاتی شهرداری بوکان به مدت دو سال است که حق این شهرداری را پایمال کرده و یک طرف این تابلوهای لایت باکس که بایستی در اختیار شهرداری می‌بود.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ یک منبع موثق در گفت‌وگو با خبرنگار بوکان آنلاین اعلام کرد؛ با توجه به این که پیمانکار متخلف تابلوهای تبلیغاتی شهرداری بوکان به مدت دو سال است که حق این شهرداری را پایمال کرده و یک طرف این تابلوهای لایت باکس که بایستی در اختیار شهرداری می‌بود، در اثر عدم نظارت دقیق و مؤثر شهرداری از هر دو طرف تابلوها برای تأمین منافع خودش استفاده تبلیغاتی کرده است، باید درآمد هنگفت این دو سال را به شهرداری بوکان پرداخت کند.

این منبع موثق اعلام کرد: تخلف دیگری که در این طرح صورت گرفته است، محل نصب این تابلوها است که نقشه و Utm آن در طرح اولیه موجود است و محل قرارگیری، مکان دیگری بوده اما او بدون اجازه هیأت تابلوها را خودسرانه جابجا کرده است. همچنین حتی شکل تابلوها هم فرق کرده است که این نیز خود دو تخلف دیگر محسوب می‌شود و هر دو مورد جریمه دارد.

اضافه بر همه این‌ها شکل تابلوها هم که در طرح توجیهی به شهرداری ارائه داده، با آن چیزی که اجرا کرده کاملا متفاوت بوده و متأسفانه عدم نظارت شهرداری و شورای شهر بوکان زمینه را برای اجرای انواع کلکسیون سوء استفاده این پیمانکار متخلف ایجاد کرده است.

این منبع آگاه بیان کرد: همچنین باید هر سی عدد پنل خورشیدی را به صورت اورهال شده تحویل شهرداری بوکان بدهد که متأسفانه از سرنوشت این پنل‌ها خبری نیست و اکنون شائبه فروش آن‌ها در بازار آزاد توسط این پیمانکار به وجود آمده است. پیمانکار متخلف که به جای این پنل‌ها از ۲۶ انشعاب غیر مجاز برق شهری استفاده کرده است، باید تعداد ۱۵ پنل خورشیدی سهم شهرداری را اکنون تحویل دهد و در آخر قرارداد ۸ ساله هم ۱۵ عدد پنل دیگر را تحویل نماید. پس از پایان مدت قرارداد نیز تمامی این تجهیزات برقی را تمام و کامل تحویل شهرداری بوکان نمابد. البته اگر تا آن زمان تابلوی لایت باکس و پنل و تجهیزاتی باقی بماند.

این فرد مورد وثوق اعلام کرد: با توجه به این که نحوه تأمین روشنایی تابلوها، پنل‌های خورشیدی بوده است و اکنون این پیمانکار پنل‌ها را از روی تابلوها برداشت کرده است، بایستی تمامی این پنل‌ها را صحیح و سالم تحویل شهرداری دهد و همه این موارد تخلفاتی قابلیت کنترل و بازرسی و پیگرد قضایی و قانونی دارد.

حال باید دید که مسئولان تأخیری و به ویژه واحد همیشه تعطیل بازرسی‌های شهرداری و ناظر قراردادها چگونه با این پیمانکار متخلف برخورد قاطع و قانونی خواهند کرد و آیا برای تنویر افکار عمومی شفاف‌سازی می‌کنند؟ این طرح تبلیغاتی درآمدی چندین میلیاردی را برای شخص پیمانکار دارد، اما هیچ سودی حتی یک ریال برای شهرداری نداشته و غیر از سد معبر و ایجاد مزاحمت در تردد شهروندان بوکانی نفعی ندارد!

شهرداری و شورای شهر بوکان تا چه زمانی در مورد این قرارداد ترکمانچای سکوت پیشه خواهد کرد؟ اداره توزیع نیروی برق شهرستان بوکان پاسخگو باشد که پیمانکار با چه قدرتی و با پشتوانه چه کسانی و چگونه بدون پرداخت حق انشعاب و بدون دریافت هیچ مجوزی از نهادهای مربوطه اقدام به ۲۶ انشعاب غیر مجاز برق شهری کرده و با جابجایی پنل‌های خورشیدی آغاز به احداث پروژه تعریف شده خود کرد؟! این فرد متخلف و قانون شکن از سوی کدام نهاد و مسئول بوکانی حمایت می‌شود؟ در بوکان چه خبر است؟

⚠️قابل توجه استاندار آذربایجان غربی و نهادهای بازرسی.