به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ حاج انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم شریف بوکان در مجلس پس از انتشار اخبار و گزارش‌های عادی روزانه و درج دیدگاه‌های مردم و نظرات گاها انتقادی شهروندان و مخاطبان در این رسانه‌ از نحوه مدیریت و عملکرد خود در نهاد نمایندگی و شیوه فعالیت و نحوه تعامل جناحی با مدیران […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ حاج انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم شریف بوکان در مجلس پس از انتشار اخبار و گزارش‌های عادی روزانه و درج دیدگاه‌های مردم و نظرات گاها انتقادی شهروندان و مخاطبان در این رسانه‌ از نحوه مدیریت و عملکرد خود در نهاد نمایندگی و شیوه فعالیت و نحوه تعامل جناحی با مدیران ادارات در سطح شهرستان بوکان که صرفا در راستای آگاهی بخشی به مخاطبان و رسالت مطبوعاتی و رسانه‌ای در پایگاه خبری مکریان بوکان آنلاین و رسانه بوکان آنلاین موکریان منتشر شده است، در اقدامی عجیب و سؤال برانگیز به جای ارسال متن توضیح و جوابیه، در دادگستری بوکان از دکتر ابراهیم عثمانی مدیر این رسانه خبری شکایت کرده و ایشان به چرایی‌های یادداشت‌های مخاطبان و بیان دیدگاه‌های مردم با شکایت پاسخ دادند.

متأسفانه این گونه نمایندگان و افراد تنگ نظر و تمامیت خواه به مدت ۱۰ سال هم در جایگاه نماینده مردم فرهیخته شهرستان بوکان بوده و پیداست که با این نوع نگاه و برخوردهای قهری، یکی از مهم‌ترین پست‌های مهم شهرستان یعنی نهاد باارزش نمایندگی مردم دانای این شهرستان را نیز مدیریت کرده است، آن هم چه مدیریتی❗️کسی که در ۳۵ سال‌ حضور در عرصه سیاست بوکان ۶ دوره با رأی عدم اعتماد قاطعانه و جواب منفی مردم آگاه و فهیم شهرستان بوکان مواجه شد، اقدام به برپایی ستادهای انتخاباتی دولت تدبیر و امید برای دکتر روحانی در شهرستان بوکان کرده و شال جریان بنفش را بر گردنش می‌انداخت و یک دوره مدیریت چهار ساله رایزن بازرگانی ایران در اقلیم کردستان را در دوره ریاست جمهوری روحانی به عنوان دومین دیپلمات کورد و پاداشی برای تلاش‌های انتخاباتی‌اش از این دولت دریافت کرده بود و در تعریف و تمجید و توصیف دولت تدبیر و امید و دکتر حسن روحانی همواره پیشتاز بود و برای ایشان سر و دست می‌شکست، اما در گردشی یکباره و عجیب و غیر قابل هضم برای موکلانش، در زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم اقدام به راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی برای آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی کرده و این بار به ستایش و مداحی «دولت مردمی، ایران قوی» پرداخت❗️

البته نه تنها مدیریت بوکان آنلاین بلکه بسیاری از خبرنگاران و اکثریت اصحاب محترم رسانه شهرستان بوکان در دو سال اخیر که «انور حبیب‌زاده بوکانی» نماینده مردم بوکان برای سومین دوره به خانه ملت راه یافته است، به علت اتخاذ یک روند غیر تعاملی و برخوردهای پر از تناقضات و جناح‌بندی‌ها و شیوه نگاه خودی و غیر خودی ایشان با خبرنگاران، ارتباط چندانی نداشته و در طول این دو سال هیچ گونه نشست خبری و دیداری با این نماینده صورت نگرفته و اخبار فعالیت‌های ایشان تنها از طریق برخی از نورچشمی‌ها و رسانه‌های وابسته و روابط عمومی شخصی ایشان انتشار می‌یابد و دلیل این همه تبعیض و مرزبندی‌ها هنوز مشخص نشده است.

آیا خبرنگاران نیز همانند ارباب رجوع باید به محل دفتر ارتباطات مردمی نماینده بوکان در مجلس برای دریافت اخبار و کسب اطلاع از فعالیت‌های ایشان برای انتشار در رسانه‌هایشان مراجعه کنند و هم‌چنین با رد مداوم تماس‌های تلفنی با نماینده و بی‌تفاوتی و عدم پاسخگویی صریح و شفاف به رسانه‌ها از سوی او مواجه شوند⁉️ صرفا انتشار اخبار، مطالب و بیان دیدگاه‌ها و نظرات مردم در بوکان آنلاین موکریان باعث شکایت کردن نماینده مردم بوکان از یک خبرنگار مستقل و رسانه پرسشگر شده است. در حوزه انتخابیه بوکان نماینده اطلاح طلب و نزدیک به دولت تدبیر و امید پس از دو دوره ۴ ساله تبلیغات، با انواع چرخش‌‌های قهرمانانه‌، یک شبه به چهره‌ای کاملا اصولگرا تبدیل می‌شود و سپس از خبرنگاران هم شکایت می‌کند⁉️ مایه ناراحتی است که متأسفانه عده‌ای این گونه شأن نمایندگی را پایین می‌آورند.

آیا وقعا نماینده مردم فرهیخته بوکان و عضو محترم هیئت رئیسه و دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس، با شکایت از یک روزنامه‌نگار که موکل ایشان است، دارد مشکلی از کشور و محرومیت‌های حوزه انتخابیه بوکان و حومه را حل می‌کند؟ انتظار می‌رود نماینده باتجربه و پا به سن گذاشته مردم بوکان در مجلس با سعه صدر بیش‌تری با خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه رفتار نموده و با ارتباط صمیمانه و برخورد عادلانه با تمام خبرنگاران و تشریح عملکردها و اقداماتشان به رسانه‌ها توضیح داده و افکار عمومی را اقناع کنند، اما ایشان با ثبت شکایت از خبرنگاران و عدم پاسخگویی به رسانه‌ها به رکن چهارم دموکراسی (مطبوعات و رسانه‌ها) پشت پا می‌زنند. ای کاش انور حبیب‌زاده بوکانی از نقد مصلحانه خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه استقبال می‎کردند. بی‌تردید رسانه‌ها از درون نظام و متعلق به انقلاب اسلامی هستند.

به اطلاع این نماینده محترم و سایر مسئولان و مدیرانی که متأسفانه فقط در فکر حفظ پست، مقام و جایگاه و مصلحت اندیشی برای یاران ستاد انتخاباتی و طیف و جریان سیاسی خود و تأمین منافع شخصی خودشان هستند و به جای ایجاد یک گفتمان سازنده، منطقی و شفاف، فورا راه دادگاه را در پیش می‌گیرند و بدون ارسال هیچ توضیح و جوابیه‌ای از رسانه و خبرنگار شکایت می‌کنند، می‌رساند که فقط در طول کم‌تر از ۳ سال گذشته، بیش از ۳۰ مورد شکایت رسمی از سوی مسئولان رده پایین شهرستانی و ادارات مختلف بوکان از بوکان آنلاین و مدیر این رسانه ثبت و پیگیری شده است که می‌توان از آن‌ها به عنوان کتاب «مثنوی معنوی شکایات» یاد کرد و البته این‌ها جدای از اعمال فشارهای پیدا و پنهان از سوی یک جریان سیاسی تمامیت خواه و انحصارطلب و باندهای تزویر و قدرت و حتی تهدید و ارعاب توسط اراذل و اوباش به شخص دکتر ابراهیم عثمانی و اعضای محترم خانواده و حتی بستگان نجیب ایشان در سطح شهرستان بوکان است که به ویژه در طول دو سال اخیر پس از آغاز دوره سوم نمایندگی حاج «انور حبیب‌زاده بوکانی» به طور مداوم دکتر «ابراهیم عثمانی» روزنامه‌نگار و مدیر پایگاه خبری و رسانه بوکان آنلاین را هر هفته روانه مراجع محترم قضایی و حضور در راهروهای دادگستری شهرستان بوکان و دادگاه‌های استان آذربایجان غربی کرده‌اند که بسیار مایه افتخار است، زیرا برای حفظ منافع شهرستان بوکان و پاسداری از مصالح مردم خوبمان بوده است. رسالت حقیقت‌طلبی و حق‌گویی هزینه دارد، اما حرام لقمه‌گی ارزان است.

پرواضح است که توسل به شکایت، یعنی پاک کردن صورت مسئله. زیرا راه حل برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود مشکلات اقتصادی کشور شفافیت، پاسخگویی، عمل کردن و توجه به نقدها و پیشنهاداتی است که از سوی کارشناسان، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و شهروندان ارائه می‌شود، اما متأسفانه آقای حبیب‌زاده بوکانی عضو محترم کمیسیون اقتصادی مجلس این پیشنهادات و نقدها را در قالب یک «کتاب مثنوی معنوی» پرینت گرفته و با کمال تأسف به دلیل آنچه که نشراکاذیب عنوان کرده از آقای «ابراهیم عثمانی» شکایت ثبت کردند. بر کسی پوشیده نیست در این روزهای سخت کرونایی که قیمت‌های مایحتاج مردم روزبه‌روز بالا و بالاتر می‌رود و زندگی برای موکلانتان سخت و سخت‌تر می‌شود، نماینده محترم می‌توانند به جای اختصاص دادن وقت و صرف هزینه برای شکایت از خبرنگار و روزنامه‌نگاران و تلاش در جهت تسویه حساب و استخدام‌های سفارشی یاران ستاد انتخاباتی، برای برطرف شدن مشکلات عدیده مردم که وظیفه ذاتی نماینده است قدم بردارند.

این آقایان نام خود را «مجلس انقلابی» گذاشته‌اند، در حالی که انقلابی‌گری به معنای زدن هر حرفی و انجام هر کار دلبخواهی نیست. وقتی یک نفر در جایگاه مهم نمایندگی قرار می‌گیرد، باید بیش‌تر از یک فرد معمولی رعایت کند. انگار عده‌ای هنوز باور نکرده‌اند که در جایگاه نمایندگی نشسته‌اند و گمان می‌کنند هم‌چنان رایزن بازرگانی، مدیرعامل کارخانه، عضو هیئت مدیره بانک و مشاور وزیر و مدیر هستند.

برای اطلاع مسئولان و مدیرانی که نشان داده‌اند هیچ گونه شناخت و آگاهی از عرصه رسانه و رسالت اصحاب قلم و مطبوعات ندارند، متن کامل مواد سوم، چهارم و پنجم قانون مطبوعات در خصوص برخورد با متخلفان را یادآور می‌شویم تا آن‌ها حد و حدود خود را نگه دارند.

ماده ۳ – مطبوعات حق دارند نظرات، انتقادات سازنده، پیشنهادها، توضیحات مردم و مسئولان را با رعایت موازین اسلامی و مصالح جامعه درج و‌ به اطلاع عموم برسانند.

ماده ۴ – هیچ مقام دولتی و غیر دولتی حق ندارد برای چاپ مطلب یا مقاله‌ای در صدد اعمال فشار بر مطبوعات بر آید و یا به سانسور و کنترل ‌نشریات مبادرت کند.

ماده ۵ – کسب و انتشار اخبار داخلی و خارجی که به منظور افزایش آگاهی عمومی و حفظ مصالح جامعه باشد، با رعایت این قانون حق قانونی‌ مطبوعات است.

تبصره ۱ – متخلف از مواد (۴) و (۵) به شرط داشتن شاکی به حکم دادگاه به انفصال خدمت از شش ماه تا دو سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از ‌خدمات دولتی محکوم خواهد شد. مصوب شده در تاریخ (۱۳۷۹/۰۱/۳۰)

ذات رسانه و از جمله #بوکان_آنلاین دستور پذیر یا گماشته فرد و جریانی نیست و رسانه بوکان آنلاین بر خلاف سایتک‌ها و کانال‌های اجاره‌ای، همواره آینه‌ای در برابر عملکرد ضعیف و فرصت سوزی‌ها و مدیریت‌های غلط آقایان در منطقه بوده و همیشه طرف مردم است، نه این که روابط عمومی نماینده و تریبون کرایه‌ای مسئولان و ادارات باشد. بوکان آنلاین بر قدرت است نه با قدرت؛ همه کسانی که آرزوی نبودنش را دارند، شامل همان مثَلی هستند که «خودشکن، آینه شکستن خطاست!» أن شاء الله در روزهای عرفانی ایام عزای اهل بیت در ماه صفر، خداوند متعال تمام بیماران را شفا دهد و همگان را به راه راست هدایت فرماید.