شیما ارم نماینده آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بعد از سال ۱۳۹۲ با بیان اینکه با توجه به بررسی برنامه هفتم توسعه و تصویب طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش (طرح استخدام معلمان غیر رسمی) و اینکه چندین سال است که نیروهای زحمتکش نهضتی، حق التدریس، غیر انتفاعی، خرید خدمت، معلمین قرانی، طرح امین، پیش دبستانی و ... پیگیر رفع مشکل جذب خود در وزارت آموزش و پرورش هستند، اظهار امیدواری کرد مجلس شورای اسلامی تدابیری اتخاذ کند تا مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش با استفاده از دانش و تجربیات این عزیزان رفع و پس از سال ها مشکل استخدامی این عزیزان نیز حل و فصل شود.

مکریان بوکان آنلاین | شیما ارم سخنگوی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی گفت: ما آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی نزدیک یک دهه هست که بعنوان آموزش دهنده (از سال ۱۳۹۲ به بعد ) در مناطق دور و نزدیک و بدون امکانات و با هزینه های شخصی زحمت آموزش افراد بی‌سواد و کم سواد را کشیده‌ایم و با همه شرایط و برنامه‌های سازمان ساخته و انجام وظیفه نموده‌ایم ولی متاسفانه از طرف نهضت سوادآموزی ، وزارت آموزش و پرورش، و سازمان امور استخدامی مورد بی مهری قرار گرفته‌ایم و با حقوقی ناچیز (در صورت قبولی سوادآموز) و بیمه‌های دست و پا شکسته (در صورت قبولی سواد آموز) که اکثر نیروها متاهل بوده و در این مدتی که گذشته، جوانی خود را فدا کرده‌ایم و در خانواده نیز سرافکنده شده‌ایم.

تحمل این همه رنج و مشکلات فقط به امید روزی بود که به استخدام وزارت آموزش و پرورش در بیاییم .حال که این همه کلاس بدون معلم در سطح شهرهای کشور داریم، چرا از ما آموزش دهندگان بعد سال ۱۳۹۲ که دوره‌های آموزشی و تخصصی آموزش دروس و تدریس و فنون کلاس داری و ارزشیابی را گذارانده‌ایم، استفاده و دعوت نمی‌کنند؟!

وی خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت رسول الله(ص) فرموده است؛ إرحَمْ مَنْ فِی الأرضِ، یَرحَمْکَ مَنْ فِی السَمَاءِ؛ به اهل زمین رحم کن تا اهل آسمان به تو رحم کنند. با اسناد به همین فرمایش حضرت رسول الله(ص)، آقای قالیباف قبل از آنکه دیر شود مجلس شورای اسلامی صدای مظلومیت و محرومیت ما را بشنود.

ما برای خدمت به کشور در وزارت آموزش و پرورش در نهایت آمادگی با کوله باری از تجربه پای کار تعلیم و تربیت هستیم، وقت آنست مجلس که راس امور کشور است از ما با قدرت و بدونه لکنت زبان حمایت و پشتیبانی کند.

مسئولین مربوطه قطعاً استحضار دارند، هنوز بسیاری از کلاس‌ها فاقد معلم است. کمبود کلاس درس و ازدحام دانش آموزان نیز برخی از مدارس، خانواده‌ها، معلمین و دانش آموزان را نگران و کلافه کرده است.

قطعاً اگر در این یک دهه یک نهال کاشته می‌شد الان بهترین ثمره‌ای می‌داد ولی متاسفانه با کم لطفی مسئولین وزارت آموزش و پرورش ما هنوز بی‌ثمر مانده‌ایم.

  • نویسنده : اردشیر اردلان