مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ساخت ۱۴ موزه در سطح استان خبر داد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ساخت ۱۴ موزه در سطح استان خبر داد.

جلیل جباری، اظهار کرد: این موزه‌ها عبارت از موزه منطقه‌ای ستاد لشکر، مجاهدت‌های خاموش، بانک مسکن، مدرسه و موزه دفاع مقدس ارومیه، موزه بوکان، موزه میاندوآب، موزه صلح سردشت، سایت‌موزه باز و موزه چالدران، موزه قاجار ماکو، موزه اشنویه، موزه مهاباد و موزه مفاخر بوکان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: تعدادی از این موزه‌ها در مرحله جمع‌آوری اشیا، تعدادی در مرحله ساخت و تعدادی در مرحله خرید زمین و طراحی هستند.

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، وی عنوان کرد: با تکمیل این موارد تعداد موزه‌های استان به ۳۰ مورد افزایش خواهد یافت و در نظر است با همکاری سایر دستگاه‌ها در تعدادی از شهرستان‌های فاقد موزه نیز اقدامات لازم انجام شود.

 جباری گفت: امروزه موزه‌ها به عنوان مکانی برای نشان دادن تاریخ و هویت یک منطقه از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار هستند که برای گسترش آنها در استان باید برنامه‌ریزی خاصی انجام شود.