نخست وزیر اقلیم کردستان حمله به دفتر حزب دمکرات کردستان(پارتی) در بغداد را به شدت محکوم کرده و اعلام کرد که در این مورد با نخست وزیر عراق گفتگو کرده است.

به گزارش موکریان بوکان آنلاین به نقل از باس نیوز، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، با انتشار پیامی حمله “عده‌ای آشوبگر به دفتر حزب دمکرات کردستان (پارتی) در بغداد و به آتش کشیدن آن و نیز بی‌احترامی به پرچم اقلیم کردستان” را محکوم ‌کرد.

مسرور بارزانی، در ادامه پیام خود متذکر شد: “بی‌احترامی به مقدس‌‌ترین نماد اقلیم کردستان و به آتش کشیدن مقر حزبی که بیشترین قربانی را در راستای سرنگونی رژیم دیکتاتوری عراق و محقق ساختن حقوق برحق ملت کرد داده است، حمله مستقیم به ارزش‌های دمکراسی و همزیستی مسالمت‌آمیز و صلح اجتماعی در عراق فدرال است.

“بارزانی در بخش دیگری از پیام خود اظهار داشت که با نخست ‌وزیر عراق تماس تلفنی داشته و در همین رابطه گفتگویی انجام داده و از او خواسته “سازمان‌های مرتبط بلافاصله تحقیقات لازم را در این مورد آغاز کرده و خاطیان را به سزای اعمال خود برسانند.” امروز شماری از هواداران حشدالشعبی به دفتر حزب دمکرات کردستان (حزبی) در بغداد حمله کرده و ساختمان حزب و پرچم اقلیم کردستان بر فراز آن را به آتش کشیدند.