رییس هیات قایقرانی مهاباد گفت: "احمد احمدی" ملی‌پوش اهل این شهرستان به دلیل شرایط سختگیرانه ناشی از دستورالعمل‌های ویروس کرونا در کشور آلمان، از حضور در رقابت بین‌المللی قایقرانی بادبانی این کشور بازمانده است.

بهمن تدین با اشاره به حضور ملی‌پوش مهابادی در آلمان برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی در این کشور، به کردپرس گفت:  به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه کشور آلمان، امکان اجاره قایق مناسب برای این قایقران در این کشور فراهم نشد و این ورزشکار علی‌رغم آمادگی کامل نتوانست در این رقابت‌ها شرکت کند.

 او  ادامه داد: احمدی برای پیگیری ادامه تمرینات خود برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن دوباره راهی کشور اسپانیا شد.

تدین اظهار داشت: آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که قرار بود ۲۷ اسفند سال گذشته در دبی به میزبانی شهر ابوظبی برگزار شود، به دلیل همه‌گیر شدن بیماری کرونا لغو شده و هنوز تاریخ قطعی آن مشخص نیست.

احمد احمدی متولد ۱۳۶۹ در مهاباد و جزو سه نفر برتر رنکینگ آسیا در این رشته است و با سابقه ۱۰ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی، مقام هشتم جام جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.