به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ علی پناهی روز ‌شنبه اظهار داشت: امروز و فردا دمای استان تغییرات آنچنانی ندارد اما از روز دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری حدود یک الی ۲ درجه به دمای هوای استان افزوده می‌شود. وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته “سلین” با دمای ۴۴ درجه بیشترین و […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ علی پناهی روز ‌شنبه اظهار داشت: امروز و فردا دمای استان تغییرات آنچنانی ندارد اما از روز دوشنبه تا پنج شنبه هفته جاری حدود یک الی ۲ درجه به دمای هوای استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته “سلین” با دمای ۴۴ درجه بیشترین و “قاملو” با ۱۳ درجه سانتی گراد کمترین دمای استان را داشتند، افزود: دمای شهر “سنندج” مرکز استان نیز مابین ۲۴ و ۴۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان عنوان کرد: طی روزهای آینده شاهد وزش باد در استان هستیم اما شدید برآورد نمی‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش دما و وزش باد امکان آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اندیشیده شود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه گیری، ثبت و مخابره می کنند.

  • منبع خبر : ایرنا کردستان