بوکان آنلاین | در روزهای گذشته در فضای مجازی چت‌های اختصاصی مربوط به یک مسئول بوکان با یک خانم جوان اینفلوئنسر در بین مردم منطقه، وایرال شده است. این مسئول بوکانی که از عاشقان و شیفتگان پست و مقام و صندلی است و حتی به زور قانون هم حاضر نیست که از صندلی ریاست و […]

بوکان آنلاین | در روزهای گذشته در فضای مجازی چت‌های اختصاصی مربوط به یک مسئول بوکان با یک خانم جوان اینفلوئنسر در بین مردم منطقه، وایرال شده است.

این مسئول بوکانی که از عاشقان و شیفتگان پست و مقام و صندلی است و حتی به زور قانون هم حاضر نیست که از صندلی ریاست و صدارت دست بکشد، پس از اعلام حمایت‌های متظاهرانه پیجک‌‌های اجاره‌ای دو ریالی و وعده و وعید به خبربیاران میرزابنویس و بله قربانگوی سفارشی نویس و راه‌اندازی کمپین پوشالی با افراد بادمجان دور قاب‌چین و ذی‌نفعان دور و برش، روز گذشته چت‌های قابل تأمل او با یک فرد معلوم‌الحال منتشر شده است که در این چت‌ها این مسئول غیر بومی خواستار فضاسازی کاذب و اعلام حمایت‌های این فرد در فضای مجازی از خودش شده است که واقعا جای خجالت و شرمساری و تأسف عمیقی دارد.

این مسئول پُر حاشیه که خودش را قهرمان هم فرض می‌کند، در روزهایی که کمپین حمایت‌های ساختگی از ایشان شکل گرفته است، با ارسال پیامی گلایه‌آمیز به این دختر ۲۰ ساله می‌نویسد: چه کاریه، در این شرایط ! او سپس با کاربرد واژه «اییش»! و صدا زدن اسم کوچک این دختر خانم جوان! به او توصیه می‌کند که با چهار یا پنج کامنت منتقدان میدان را خالی نکند؟! او همچنین در پیامی دیگر به خانم جوان متذکر می‌شود که: پس آن چند هزار نفری که به شیر دختر تو را نام می‌برند و تحسین و ستایشت می کنند، چه او در پیامی دیگر به این خانم جوان می‌گوید: سعی نکن که در گروه تلگرامی با دیگران چت کنی!

این گونه مسئولان ضعیف و دون پایه و منفعت طلب که در یکی دو ماه اخیر حتی یک فرد متخصص و صاحب نظر و کارشناسان حوزه کاری آن‌ها حاضر به حمایت و توجیه اقدامات و برنامه‌هایشان نبوده و نیست، اما در عوض افراد معلوم‌الحال برایش گلو پاره می‌کنند و به جای نخبگان و متخصصان آن حوزه، افراد کارنابلد، همچون خواننده ناشناس، فامیل‌ها و دوستان خودشان از طرف مردم بوکان صحبت‌های کاملا سفارشی و القا شده مطرح می‌کردند و عملنکرد او را می‌ستودند. واقعاً مرزهای ریاکاری، تملق، چاپلوسی، ماله‌کشی و خوش خدمتی را جابه جا کردید، خودتان از خودتان خوشتان آمد، مبارکتان باشد.

حال این گونه مسئولان همچون ایام گذشته با توسل به لطایف‌الحیل و اقدامات پشت پرده و توسل به افرادی که هیچ گونه مقبولیت و وجاهتی ندارند، در کمال بی‌اخلاقی و قبول هر گونه خواری و خفت به دنبال ابقای خود و ماندن در پست و مقام چند روزه، حتی به هر قیمتی هستند و جالب‌تر این که از رسانه‌های قانونی و پرسشگر و مستقل و مردمی در دادگاه شکایت می‌کنند، اما همین مسئولان در پس پرده، دست به دامان پیج اینستاگرامی یک دختر خانم جوان می‌شوند

جای پرسش جدی و اظهار تأسف فراوان دارد که این مسئول چگونه به خود اجازه می‌دهد تا اسناد قانونی سازمان تحت مدیریت خود را به منظور تخریب منتقدان و تعریف و تمجید از خودش در اختیار این فرد ناشناس بگذارد؟ البته این ارتباط مخفی، فقط به این شخص مسئول دون‌پایه بوکانی ختم نمی‌شود و جای تعجب اینجاست که حامیان پنج ریالی این فرد متوهم هم با این افراد دست به یکی کرده‌اند و مشغول آموزش بایدها و نباید‌ها برای انتشار پیام‌هایشان در فضای مجازی هستند!

بر همگان واضح و آشکار است که هدف یک رسانه حرفه‌ای و خبرنگار واقعی و دلسوز، همواره توسعه شهرها و کشورش است. اما دوربین‌های خداوند متعال که قلب انسان‌ها را رصد می‌کنند، چیز دیگری می‌گویند. وضعیت تأسف‌بار کنونی شهر بوکان، همگی از تبعات این گونه انتخاب‌های نادرست و غیر کارشناسی است.

امروز شهر بوکان به دست نوکیسه‌های بنر ندیده و آدم‌هایی افتاده که تا دیروز آرزو داشتند، یک خبرنگار از کنارشان رد بشود و نگاهشان کند، حالا افتادند تو خمره عسل و جالب‌تر این که مدعی هم هستند. کی به تو گفته کسی هستی؟ نه سواد حرفه‌ای، نه تخصص، نه شایسته‌سالاری، نه شفاف‌سازی. این جنگولک بازی‌ها را جمع کنید، این بازی‌ها را برای مردم آگاه و باشعور بوکان در نیاورید. اصلا جایگاه شما اینجا نیست. چه کسی شما را می‌شناخت؟ کجا بودید؟ به امید رسوایی همه آن‌هایی که سرجایشان نیستند.

با این اوصاف واقعاً باید به حال و روز شهرستان بوکان خون گریست که چنین افرادی مسئول تصدی امور یک شهر ۳۰۰هزار نفری شده‌اند. این مسئله اصلا قابل چشم‌پوشی و هیچ گونه اغماضی نیست و شایسته است که به زودی استاندار محترم و فسادستیز استان آذربایجان غربی و قوه محترم قضائیه و نهادهای قانونی و دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود پیدا کنند تا این متخلفان با حیثیت و شعور مردم بوکان بازی نکنند و فورا این افراد معلوم‌الحال را جمع کنند تا بیش از این آبروی شهر بزرگ بوکان و دیار نخبگان و فرهیختگان را نبرده‌اند.