دکتر یوسفی، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شهرهای استان کردستان از ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: شهرستان های سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه در وضعیت قرمز، شهرستا های دیواندره، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی و شهرستان های بانه و سرو آباد در وضعیت زرد قرار دارند. وی وضعیت […]

دکتر یوسفی، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت شهرهای استان کردستان از ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ اظهار کرد: شهرستان های سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه در وضعیت قرمز، شهرستا های دیواندره، دهگلان و کامیاران در وضعیت نارنجی و شهرستان های بانه و سرو آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی وضعیت شهرستان سنندج را از نظر بیماران مبتلا به کرونا بسیار وخیم ذکر کرد و افزود: در صورت عدم توجه به برخی مسائل با نبود تخت در بیمارستان های سنندج مواجه خواهیم بود.

مسئول مرکز بهداشت سنندج، بیان کرد: هم اکنون حدود ۲۹۰ نفر در بیمارستان های شهر سنندج به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند و تخت های آی سی یو در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: طی شب گذشته(۱۵ مردادماه) ۲۶۷ نفر بیمار به اورژانس های تنفسی مراجعه کردند که ۴۷ نفر فقط در یک شب بستری شدند.

یوسفی، از مردم درخواست کرد تا وضعیت از این بدتر نشده است، از حضور در مهمانی، هرگونه مراسم، خریدهای غیر ضرور خصوصا در فضاهای بسته خودداری کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک به محض خروج از منزل، اعلام کرد: افراد بدون ماسک اگر در مواجهه با این ویروس جدید قرار بگیرند در عرض ۱۵ ثانیه مبتلا می شوند.

مسئول مرکز بهداشت سنندج، عنوان کرد: هم اکنون خوشه های ابتلا در جمع های خانوادگی و دوستان وجود دارد و بسیاری از افراد بستری سابقه شرکت در مراسم و مهمانی ها را داشته اند و عده ای به دلیل عدم استفاده از ماسک مبتلا شده اند.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن به منزله عدم ابتلا نیست و حتما در هر شرایطی استفاده از ماسک ضروری است.

به گفته یوسفی هرگونه گلودرد، سرفه، آب ریزش بینی و بیحالی باید جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: در این شرایط بیش از هر زمان دیگری نیاز به هوشیاری و همدلی همه اقشار جامعه می باشد.