«حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه با «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه با «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور دیدار و گفت وگو کرد.

حبیب زاده در این دیدار ضمن اشاره به بازدید هفته گذشته خود از دو پروژه کنار گذر بوکان و بزرگراه بوکان_میاندوآب از فعال بودن این دو پروژه تشکر کرد و گفت: تسریع در ساخت این دو پروژه نیازمند تقویت ماشین آلات حاضر در پروژه از طریق اختصاص اعتبارات ویژه است.

خادمی نیز در این دیدار گفت: که تا آخر ماه مرداد، اعتبارات ویژه ای به این دو پروژه تزریق می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این دیدار به صورت تلفنی با مهندس احمدزاده مدیر پروژه کنار گذر بوکان و مهندس کریمی مدیر پروژه بزرگراه بوکان میاندوآب گفت و وگو کرد و در جریان آخرین وضعیت این دو پروژه قرار گرفت.

آخرین وضعیت بزرگراه بوکان میاندوآب

جاده بوکان_میاندوآب ۵۰ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر آن هنوز به بزرگراه تبدیل نشده است.

هم اکنون از این ۱۷ کیلومتر کار ساخت ۴ کیلومتر به پایان رسیده اما به زیر بار ترافیک نرفته است و کار زیر سازی و ساخت ابنیه های فنی در دو کیلومتر‌ دیگر این محور به پایان رسیده است.

ناگفته نماند پیچ مرگبار ملالر نیز به طول دو کیلومتر تعریض و ایمن سازی شده و به زودی افتتاح می شود.

آخرین وضعیت کنار گذر بوکان

کنارگذر بوکان دو بانده و ۲۰ کیلومتر طول دارد که در دو قطعه شمالی و جنوبی در حال ساخت است.

ساخت قطعه شمالی که نرسیده به ناچیت شروع و به ورودی بوکان از شاهین دژ ختم می شود به طول ۹ کیلومتر و ۴۰۰ متر مربع به پایان رسیده و به زیر بار ترافیک رفته است.

قطعه دوم نیز از ورودی بوکان _شاهیندژ شروع و به محور بوکان _سقز ختم‌ می‌شود. که یک کیلومتر از هر دو باند آن به همراه سه کیلومتر از یک باند آسفالت شده است.

همزمان سه کیلومتر دیگر از این باند زیر سازی شده و خاکبرداری ادامه این باند در حال انجام است.