وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از روند واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت درباره امکان تغییر مدیران این وزارتخانه گفت: امکان تغییرات یک امر طبیعی است اما عجله‌ای برای این کار نداریم.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره واکسیناسیون اهل قلم نیز خاطرنشان کرد: با توجه به توافقی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته واکسیناسیون تمام کسانی که هنرکارت دارند، انجام خواهد شد، حتی بخش‌هایی هم که توقعاتی از صنوف داشتند مورد بررسی قرار گرفته و بخش‌های مرتبط در وزارتخانه پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد و تلاش بر این است که در اسرع وقت واکسیناسیون همگی جامعه نشر حل بشود.

اسماعیلی اظهار کرد: با شرایط عمومی که در کشور وجود دارد و برنامه‌ای ‌که دولت و ستاد کرونا دارند برخی فعالیت‌های آموزشی با یک برنامه زمان‌بندی‌شده و رعایت پروتکل‌ها به سمت عادی شدن حرکت می‌کند. تلاش ما هم بر این است که با یک برنامه زمان‌بندی و حفظ سلامتی هنرمندان به این سمت حرکت کنیم تا بخشی از فعالیت‌های هنری ما که مخاطب‌محور بوده و کاملا دچار مشکل شده با همکاری ستاد کرونا به سمت حل تدریجی برود.

او در رابطه با تعیین مدیران مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصریح کرد: پنج‌شنبه گذشته اولین روز کاری بنده بود که پس از گفت‌وگو با آقای صالحی (وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی) فردای همان روز جلسه شورای معاونان را برگزار کردیم. بنای ما براین است که با رعایت آداب متناسب با حوزه فرهنگ و هنر کار را به سمت جلو به پیش ببریم و از تجارب مدیران فعلی نهایت بهره را ببریم. امکان تغییرات یک امر طبیعی است اما عجله‌ای برای این کار نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برنامه ما در انتخاب مدیران جدید به این شکل است که سعی داریم با یک منطق روشن کار را به سمت جلو ببریم، کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌اکنون بدون وقفه و با قوت و قدرت در حال انجام است و از این‌جا از همه کسانی که از مجموعه دولت قبل با ما همکاری می‌کنند تشکر می‌کنم. هر زمان ضرورت‌ها اقتضا کند تعییرات با حفظ اصول حوزه فرهنگ و هنر صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و استفاده از این ظرفیت چه خواهد بود، گفت: کرونا در کنار همه تهدیدهایی که داشت فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرد، خیلی از برنامه‌های ما در گذشته زمان‌بر بود و در عین حال هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت و هماهنگی‌ها برای برگزاری منظم یک رویداد سخت بود، در این میان کرونا و فعال شدن فضای مجازی به حل شدن خیلی از این مشکلات کمک کرد.

او در ادامه بیان کرد: قطعا در دوره تحولی دولت جدید بنای ما بر این است که نهایت استفاده از خدمات فناوری‌های نوین برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها را داشته باشیم، فضا برای این کار آماده شده و از این امر می‌توان به عنوان یک فرصت استفاده کرد و امید است با تجربیاتی که از دوران کرونا به دست آورده‌ایم بعد از کرونا بتوانیم با این نگاه حوزه اقتصاد فرهنگ را تقویت کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اطمینان دارم با همکاری مناسبی که بین بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد در آینده اتفاقات خوبی رقم  خواهد خورد.