اسم وریا در برنامه خندوانه صداوسیما حذف شد.

ابراهیم عثمانی | شب گذشته، برنامه خندوانه رامبد جوان بر روی آنتن صداوسیما رفت، که آن برنامه حواشی زیادی را به دنبال داشت!

در جریان این برنامه، مسابقه اسم و شهرت بین “شاه‌حسینی” و “کامران تفتی” صورت می‌گرفت، کامران در محل اسم، نام وریا را نوشت، اما در یک چرخش قهرمانانه صداوسیما در سکانس بعدی، زمانیکه رامبد امتیازدهی انجام می‌داد، به یکباره وریا، جای خود را به #وحید واگذار کرد😳! و با این حرکت نابخردانه اسم وریا حذف و سانسور شد!

حال هر انسان عاقلی می‌تواند بفهمد که علت حذف کلمه وریا، بخاطر اسم وریا غفوری کاپیتان سابق باشگاه استقلال بوده است.

این در حالی بود که در هفته‌‌های گذشته، بارها اعلام شد، که عدم تمدید قرارداد کاپیتان استقلال، مباحث سیاسی نبوده است! اما این حرکت ناشیانه و کاملا هدفدار صداوسیما نشان داد که حذف وریا از استقلال می‌تواند کاملا سیاسی بوده باشد.

این مسئولان به ظاهر دلسوز نظام با این حرکات مخالف خواست عموم و مردم، باعث دلزدگی مردم از سیستم خواهد شد. این افراد با این تفکرات کهنه و پوسیده، خودشان دارند برای سیستم هزینه تراشی می‌کنند، مگر نوشتن یک نام چقدر می‌تواند برای یک جامعه خطرآفرین باشد! که صداوسیمایی که باید ملی باشد، سلیقه‌ای عمل می‌کند و این کارشان مصداق آب در آسیاب دشمن ریختن است.

وریا یک کلمه کردی که به معنای حقیقت و باهوش است و اگر این تفکرات ادامه پیدا کند مطمئنا باید شاهد حذف اسم وریا در فهرست نام‌های مجاز سازمان ثبت احوال کشور هم باشیم! مردم ایران، کلمه وریا را با وریا غفوری می‌شناسند، وریایی که صدای مردم بود.

هر چند محمد بحرانی، صداپیشه شخصیت جناب‌خان در برنامه خندوانه، نسبت به اتفاقات شب گذشته این برنامه واکنش نشان داد و در متن استوری اینستاگرامی‌اش نوشت: اتفاقی که دیشب در برنامه خندوانه افتاد اتفاق بسیار ناخوشایندی بود. این اتفاق ناخوشایند به عقیده من حتما شایسته یک عذرخواهی است. هرچند بنده در هنگام ضبط بخش مسابقه در برنامه دیشب حاضر نبودم که اگر حاضر می‌بودم حتما ری‌اکشن نشان می‌دادم.

همچنین “رامبد جوان” مجری برنامه خندوانه هم با انتشار فیلمی از علت این سانسور گفت و از مردم و وریا غفوری غذرخواهد کرد و این حرکت را به سیاست‌های صداوسیما نسبت داد.

مسئولان بیاید به جای تفرقه‌افکنی به فکر اتحاد و همرنگی ملت شریف ایران باشید نه به فکر حذف و سانسور!

#التماس_تفکر

  • نویسنده : ابراهیم عثمانی