بوکان آنلاین | بدنبال حرف‌های نسنجیده میرتاج نماینده مردم تبریز در مجلس، دکتر محمدقسیم عثمانی نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس دوازدهم به شدت به این سخنان واکنش نشان داد. متن واکنش دکتر عثمانی به شرح ذیل است:

برادر بزرگوارم جناب آقاى میرتاج الدینی

در شرایطى که هنوز شادى و شیرینی حضور مردم در پاى صندوق‌هاى رأى، پا برجاست و در سخت‌ترین شرایط، مردم افتخارى بزرگ براى کشور خلق نمودند، سخنان جناب‌عالى نه تنها در شأن یک روحانى با تجربه و مسئول نبود بلکه حتى دور از شأن یک فرد معمول و عادى است.
جناب آقای میرتاج الدینی عزیز؛ اینجا ایران است و متعلق به همه ایرانیان و هیچ کس حق ندارد خود را صاحب خانه و دیگری را مهمان بخواند. هیچکس حق ندارد خود را شهروند درجه یک و دیگران را شهروند درجه دو تلقى کند.

صحبت‌هاى شما که رنگ و بوى تفرقه می‌دهد، بیشتر شبیه اظهارات عوامل رژیم صهیونیستی است که اتحاد مردم ما را بر نمی‌تابند و همواره بدنبال تفرقه‌افکنی هستند.
یکبار از خودتان بپرسید که بیان چنین مطالب بی‌اساس و نادرستی، چه سودی برای کشور و حتى شخص شما دارد؟

یک عضو کم دانش شورا اگر چنین حرف خبطی هم بر زبان براند خیلى اهمیت ندارد اما شما که چندین دوره نماینده مجلس و حتى مدتى معاون آقاى احمدى‌نژاد بوده‌اید، باید خیلی عاقلانه‌تر، پخته‌تر و مستندتر صحبت کنید و نباید به خود اجازه دهید براى نیل به هدف نادرست خود، از هر وسیله نامشروعى استفاده کنید.

ایران عزیز ما سال‌هاست از این رفتارها و گفتارهاى نسنجیده متضرر شده است. بیایید از عقل و منطق براى سرفرازى ایران و رفع مشکلات مردم نجیب کشورمان استفاده کنیم که اگر به عقل و منطق بی‌توجه باشیم، هم به خود خیانت کرده‌ایم و هم به کشور عزیزمان و ملت شریف‌مان.

شما با این رفتارها و گفتارها، بدنبال تجزیه‌طلبى ذهنى و فکرى مردم از نظام هستید و از نظر بنده جرم و ظلم بزرگی را مرتکب شده‌اید که امیدوارم به مسیر عقلانیت رجوع فرموده و از این خطاى مسبوق به سابقه خود عذرخواهى کنید.

جناب میر تاج‌الدینى عزیز؛ بیایید تنوع قومى و مذهبى ایران را به عنوان یک واقعیت و باور بپذیریم تا از آن به عنوان یک فرصت بی‌بدیل براى استحکام و پیشرفت کشور استفاده نماییم نه اینکه با این نگرش نادرست جنابعالى، این فرصت استثنایی را به یک تهدید تبدیل کنیم.

البته ذکاوت مردم فهیم ما در حدی است که اینگونه اظهارات بى بنیان نمی تواند ذره ای از وحدت و انسجام مردم استان بکاهد و حتى باعث هوشیاری بیشتر مردم داناى استان ما خواهد شد.

  • نویسنده : محمد رحیمی