به گزارش مکریان بوکان آنلاین، انتشار فیلمی تحت عنوان "موزه بوکان تخریب شد" واکنش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی را به همراه داشت که روابط عمومی این دستگاه جهت روشنگری متنی را جهت انتشار و تنویز افکار عمومی در اختیار بوکان آنلاین قرار داد..

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، انتشار فیلمی تحت عنوان “موزه بوکان تخریب شد” واکنش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی را به همراه داشت که روابط عمومی این دستگاه جهت روشنگری متنی را جهت انتشار و تنویز افکار عمومی در اختیار بوکان آنلاین قرار داد..

متن این جوابیه به شرح ذیل می‌باشد:

مدیر مسئول محترم وب سایت بوکان آنلاین

با سلام

  احتراما” در خصوص خبری باعنوان « موزه بوکان تخریب شد » که روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ در آن وب سایت منتشر شده بود مطالبی جهت روشنگری و اطلاع عموم مردم و مخاطبین وب سایت از آخرین اقدامات این اداره کل درخصوص موزه بوکان بحضورتان تقدیم می‌گردد.

فلذا براساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات کشور خواهشمند است موارد ذیل را در تشریح خبر منتشره درآن وب‌سایت منتشر نمایید.

اما موارد اعلامی:

پس از رایزنی‌های فراوان توسط این اداره کل درخصوص لزوم احداث موزه درشهر بوکان، درسال ۱۳۹۹عملیات فونداسیون آن طی قراردادی به شرکت پیمانکاری واگذار شده و آغاز گردید .

بدلیل کمبود اعتبارات روند احداث این موزه به تاخیر افتاده و عملا” مسکوت مانده بود اما پس از هماهنگی‌های لازم با فرماندار محترم؛ خوشبختانه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان برای ادامه عملیات مصوب گردید.

همچنین نماینده مردم بوکان آقای حبیب‌زاده نیز حین بازدید از روند راه‌اندازی موزه مفاخر بوکان مبلغی معادل یک میلیارد تومان از محل اعتبارات دراختیار نمایندگان محترم برای احداث این موزه اختصاص دادند.

 بالاخره پس از تامین اعتبارات مذکورعملیات احداث موزه از سرگرفته شد و اقداماتی که در فیلم منتشره درآن وب سایت محترم در راستای شروع پروژه می‌باشد که توسط پیمانکار طرح صورت گرفته اما متاسفانه برخی از همکاران رسانه‌ای و کانال‌ها اقدام به نشر اخبار نادرست و ناصواب مبنی بر تخریب فونداسیون موزه در فضای مجازی نموده‌اند که امیدواریم همه علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و تمدن و تاریخ استان و بویژه شهرستان زیبا و تاریخی بوکان از نشر چنین اخباری خودداری فرموده و ما را دررسیدن به اهداف عالیه خود که همانا حفظ، مرمت و احیای آثار تاریخی ، معرفی جاذبه های گردشگری و همچنین حفظ و تبلیغ هنرهای سنتی  و معرفی هنرمندان صنایع‌دستی آن شهرستان میباشد یاری نمایند .

قطعا” انتشار اخباری اینچنینی از وب سایتی که مخاطبین زیادی را بهمراه دارد نه تنها سودی برای حفظ فرهنگ و تمدن ما نخواهد داشت بلکه موجب دلسردی خادمین و دلسوختگان ایران‌زمین خواهد بود .

ومن الله التوفیق

روابط عمومی

اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی

آذربایجان غربی

پ.ن:

این شروع دوباره مستلزم تخریب کارهای انجام شده قبلی بوده است و براساس مشاهدات میدانی در اثر بی‌مدیریتی مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوکان که بایستی در حراست و نگهداری از پروژه‌ای که دومیلیارد و پانصد میلیون ریال سال ۱۳۹۸هزینه برای آن سازمان برداشته است خود را به بی‌خیالی نمی‌زدند، تا امروزشاهد دوباره کاری و صرف بیشتربیت‌المال در این شرایط اقتصادی کشور نشویم و کارها با سرعت بیشتری انجام می‌گرفت.