به گزارش مکریان بوکان آنلاین، در انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر با شناخت کامل از ساز و کار معیوب و رانتی وابستگان قدرت و ثروت و تأثیر پدرخوانده‌ها و آقازاده‌ها و قدرت لابی پول و ثروت، کاندیدای شورای شهر بوکان شدم تا با حمایت و رأی خستگان از ناکارآمدان و دلزدگان از رانت‌جویان،صدای قوی […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، در انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر با شناخت کامل از ساز و کار معیوب و رانتی وابستگان قدرت و ثروت و تأثیر پدرخوانده‌ها و آقازاده‌ها و قدرت لابی پول و ثروت، کاندیدای شورای شهر بوکان شدم تا با حمایت و رأی خستگان از ناکارآمدان و دلزدگان از رانت‌جویان،صدای قوی و رسایی باشم که برای مدیریت شهر برنامه دارد و خواهان مشارکت در آن است. اما تخریب و پرونده‌سازی‌های کورکورانه آغاز شد.

همان طور که مستحضرید با وجود پاسخ مثبت استعلام‌های مراجع قانونی پنج گانه، متأسفانه هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی در رویکردی ناصواب و غیر شفاف و البته با دخالت تمامیت خواهانه نماینده مردم شریف بوکان! با سواستفاده از موقعیت خود بر خلاف منافع عمومی اقدام به عدم احراز بنده و ردصلاحیت بسیاری از کاندیداتورهای غیر همسو با خود و اطرافیانشان،نموده‌اند.

متأسفانه این روزها عدالت در بوکان با سلیقه عجین شده است، این چه واگذاری کار به دست مردم است؟ نمی‌توان با حربه و ابزار حذف یک شهر را تقویت کرد.

این روند اشتباهی است و یک‌دستی و یک‌دلی ایجاد نمی‌شود و باعث تفرقه و بدتر شدن اوضاع خواهد شد. در دو ماه اخیر با دخالت و نقش‌آفرینی یک جریان سیاسی انحصارگر و مستبد در بوکان، همه کسانی که نظرات و دیدگاه و گرایش متفاوت داشتند، رد صلاحیت شدند؛ تا انتخابات با افرادی که از قبل مشخص است، برگزار شود که امری بسیار ناپسند و روش خطایی است. #بوکان_برای_همه است و یک گروه نمی‌تواند، چون عقل کل نیستند و هر چه حذف کنید، کار سخت‌تر می‌شود. اگر افرادی که موجه و سالم هستند و می‌توانند در اداره شهر کمک کنند، نامزد شوند و بعد رد صلاحیتشان کنید، شرایط را برای بنگاه‌داران فراهم کرده‌اید.

شوراهای اسلامی، نوعی سیستم دموکراسی و انتخابی مردمی‌ست که خود مردم در جریان انتخاب آن دخیل هستند، اما این روزها کسانی که در اعلام جریان سیاسی خود با مردم بوکان صادق نبوده و نیستند، برای آن تعیین تکلیف می‌کنند. شورای شهر برآمده از آرای مردم است، لطفا همچون استخدامی‌های اعضای ستاد انتخاباتی و عزل و نصب‌های دوستان اتاق فکر و مشاوران در آن دخالت و دست‌اندازی نکنید.

آنچه که مسلم است مردم آگاه و دانای بوکان دیگر به سیاسی بازی‌ها و برخی از کاراکترهای سیاسی که به جای توسعه و پیشرفت شهر بوکان به صندلی شورای شهر به چشم یک شغل می‌نگرند و یا در صدد هستند از پیله شورای شهر ادامه حیات سیاسی خود را تداوم بخشند، چندان اقبالی نخواهند داشت و ره به جایی نمی‌برید.

اینجانب «ابراهیم عثمانی» به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری موکریان بوکان‌آنلاین و کانال خبری بوکان آنلاین و صفحه اینستاگرامی بوکان آنلاین دارای مجوزهای رسمی از وزارت فرهنگ وارشاداسلامی ایران به عنوان پربازدیدترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه رسانه‌ای در شهرستان بوکان و منطقه موکریان در جنوب آذربایجان غربی با بیش از #۱۶۰_هزار کاربر و مخاطبان پیگیر، مطالبه‌گر و حقیقت‌جو با کمال افتخار اعلام می‌دارم که همیشه صدای واقعی مردم بودیم و همراه مردم خواهیم ماند و هیچ لذتى بالاتر از این نیست که در کنار مردم بمانیم.

اقدامات سلطان انتخابات برای حذف نخبگان، ایجاد فضای دو قطبی، ایزوله کردن شهر، تقابل حذف‌گرایانه و مسکوت کردن نیروی قدرتمند جوانان که موتور پیش برنده و ترقی‌خواه جامعه هستند، نشان از ترسویی و خواستگاه تاریک ذهنی به وجود آورنده‌گان رویکردهای حذفی و بازدارنده و افکار عقب افتاده جریان پیر و فرسوده عرصه سیاست بوکان که ۳۵سال است بر نهاد نمایندگی و پست‌های مهم این شهر چنبره زده است.

بنده به عنوان فرزند کوچک و دوستدار شهر زادگاهم بوکان، درخواستم از مردم بزرگوار این است که در انتخابات حضور پررنگی داشته باشند و به پای صندوق‌های رای بروند و انتخاب خود به توانایی‌های علمی، فنی و تجربی کاندیداها و برنامه‎های آن‌ها توجه نمایند، نه سایز بنرهای بزرگ و تبلیغات عجیب و پر از قانون شکنی و بی‌حرمتی به شهروندان و ایجاد مزاحمت برای ساکنان شهر که به خوبی می‌دانید چه کسی پشت این افراد ضعیف و نالایق قرار دارد و برای پیاده کردن نقشه‌هایشان در شورای شهر از آن‌ها حمایت می‌کنند؟ اطمینان دارم که استقلال فکر، دانستن قدر رأی مردم، شفافیت در عملکرد و مردمی بودن از جمله مهم‌ترین شاخص‌هایی هستند که می‌توانیم در تشخیص کاندیداهای اصلح مد نظر قرار دهیم.

باید در بوکان فرهنگ مطالبه‌گری و پرسش‌گری نهادینه شود و در این صورت است که نظارت مردمی شکل خواهد گرفت. حذف شدن نیروهای قوی و مردمی بزرگ‌ترین ظلم در حق شهروندان است. ورود صاحب نظران و جوانان دلسوز به شورای شهر که در جهت منافع مردم و شهر گام برمی‌دارند و در عین داشتن تعامل با مسئولان، بله قربان گوی کسی هم نیستند، به طور قطع برای شهرمان راهگشا خواهد بود.