نخستین مؤسسه تک‌منظوره مطبوعاتی استان آذربایجان غربی با عنوان «موکریان» به مرکزیت شهرستان بوکان تأسیس شد و به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش #بوکان_آنلاین، «مؤسسه فرهنگی، مطبوعاتی موکریان» به مدیر عاملی دکتر «ابراهیم عثمانی» با موافقت اصولی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف توسعه و گسترش فضای رسانه‌ای منطقه غرب کشور تأسیس شده و به زودی فعالیت‌های رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

«ابراهیم عثمانی» دانش آموخته دکتری مدیریت رسانه در این خصوص اعلام کرد: در سایه الطاف الهی و همراهی و رهنمون‌های نخبگان فرهنگی و مطبوعاتی استان و منطقه، مؤسسه مطبوعاتی موکریان به عنوان نخستین و تنها مؤسسه تک‌منظوره مطبوعاتی تاریخ استان آذربایجان غربی مجوز فعالیت رسمی را دریافت کرده و امور مرتبط با ثبت رسمی اساسنامه مؤسسه نیز در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری کشور به انجام رسید.

دکتر عثمانی افزود: پس از ۴ سال پیگیری مداوم و انجام همه مراحل قانونی و اداری در وزارت فرهنگ و ارشاد و ارگان‌ها و مراجع ذیربط، خوشبختانه در استان آذربایجان غربی نیز همچون استان‌های توانمند کشور شاهد آغاز به کار نخستین مؤسسه مطبوعاتی هستیم. مؤسسه تک‌منظوره مطبوعاتی موکریان به صورت تخصصی و حرفه‌ای در حوزه رسانه خدمات تخصصی ارائه می‌کند و از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای در این عرصه بهره می‌گیرد.

مدیر عامل مؤسسه مطبوعاتی موکریان گفت: این مؤسسه ظرفیت مناسبی برای تولید محتوای رسانه‌ای و ارایه خدمات علمی و تخصصی در سطح منطقه غرب کشور بوده و با رعایت اصول حرفه‌ای و پایبندی به صداقت، دقت و سرعت در اطلاع‌رسانی با جدیت هرچه تمام‌تر در راستای افزایش آگاهی‌ آحاد مردم و فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه و ارائه خدمات تخصصی تلاش می‌کند.

مؤسسه مطبوعاتی موکریان با محوریت موضوع‌های پنج‌گانه و انواع فعالیت‌های مصوب از جمله؛ خدمات روابط عمومی و اطلاع‌رسانی و ارائه مشاوره رسانه‌ای به اشخاص حقیقی و حقوقی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت رسانه‌ای، اخذ نمایندگی از مؤسسات و رسانه‌های خارجی، طراحی و برگزاری نمایشگاه‌های مطبوعاتی عمومی و تخصصی و تأسیس آژانس عکس، خدمات تخصصی ارائه می‌نماید.

هم‌اکنون مؤسسه مطبوعاتی موکریان به عنوان هلدینگ اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی با انتشار و دربرگیری هفته‌نامه «موکریان»، هفته‌نامه«موج ورزشی» و پایگاه خبری «موکریان بوکان آنلاین»، پایگاه خبری «پیشه‌وا» با بهره‌مندی از توانمندی‌های نیروهای نخبه رسانه‌ای و هنری منطقه فرهنگی موکریان به فعالیت رسانه‌ای می‌پردازد.