به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ در پی تحولات اخیر افغانستان، مولانا عبدالحمید امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در پیامی، این پیروزی را به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده: پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان که نتیجه جهاد، شهادت و صبر در راه حق در مقابل اشغالگران متجاوز و […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ در پی تحولات اخیر افغانستان، مولانا عبدالحمید امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در پیامی، این پیروزی را به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده: پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان که نتیجه جهاد، شهادت و صبر در راه حق در مقابل اشغالگران متجاوز و دولت دست‌نشانده و ناکارآمد و غرق در فساد بود، برای امارت اسلامی، علمای بزرگوار و عموم ملت غیور و مجاهد افغانستان قابل تبریک و تهنیت است.

بنده به جهانیان اطمینان می‌دهم که طالبان امروز، طالبان بیست سال قبل نیستند؛ آنها تجربه کسب کرده‌اند و تغییراتی در دیدگاه‌هایشان بوجود آمده است. اگر ضعف‌هایی وجود داشته باشد، قابل اصلاح هستند.

شناخت ما نسبت به طالبان از بسیاری از مردم دنیا بیشتر است؛ چون همسایه هستیم و آنها را بهتر می‌شناسیم. بنابراین معتقدیم باید به طالبان فرصت داد و نباید به تبلیغات سوء و یک‌طرفه توجه کرد. رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و واقعیت‌ها را انعکاس بدهند.