به دنبال انتشار خبری در کانال بوکان آنلاین مبنی بر استخر مردم‌شناسی به جای موزه مردم شناسی، شرکت استوار بنا آینده پیمانکار پروژه سازه موزه بوکان با ارسال پیامی برای بوکان آنلاین، وضعیت این پروژه را تشریح کرد.

به دنبال انتشار خبری در کانال بوکان آنلاین مبنی بر استخر مردم‌شناسی به جای موزه مردم شناسی، شرکت استوار بنا آینده پیمانکار پروژه سازه موزه بوکان با ارسال پیامی برای بوکان آنلاین، وضعیت این پروژه را تشریح کرد.

متن این واکنش به شرح ذیل است:

با عرض سلام و ادای احترام خدمت مردم شریف شهرستان بوکان در خصوص پروژه احداث موزه مردم شناسی بوکان، با توجه به شائبه‌های ایجاد شده در این خصوص، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به حضور مردم شریف شهرستان ایفاد می‌گردد:

کارفرمای محترم (اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی) در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری، اقدام به عقد قرارداد و تحویل زمین پروژه با این شرکت برای اجرا پروژه نمود که پس از شروع عملیات اجرایی موارد و مشکلات زیر پدیدار شده و به دلیل کم لطفی مسئولین امر، تا کنون لاین حل باقی مانده است.

۱. قسمتی از سازه موزه توسط پیمانکار قبلی احداث شده بود که پس از شروع عملیات اجرایی، مشخص گردید جانمایی انجام شده اشتباه بوده و ادامه عملیات با این وضع، چیزی جز زیان مادی و معنوی برای مردم شریف بوکان در پی نخواهد داشت، این شرکت بر حسب وظیفه‌ی ذاتی و تعهد اخلاقی خود در قبال پروژه، پیگیر حل این موضوع از مراجع ذیصلاح گردیده و به دلیل آشکار کردن مشکلات پروژه مورد هجمه عظیم مسئولان امر قرار گرفت.

۲. به دلیل وقفه طولانی در فعال سازی مجدد پروژه و عقد قرارداد با این شرکت، ریشه های انتظار بریده شده و مشکلات جدی فنی برای ادامه عملیات وجود داشت. این شرکت تمام توان خود را برای ارائه و انجام بهترین و مطمئن ترین راه حل برای این مشکل به کار بست، که باز هم اخذ تاییدیه در بروکراسی اداری گرفتار و تقریباً فصل کاری مناسب از بین رفت.

۳. عدم جانمایی مناسب برای موزهبا توجه به این که محل سازه موزه در حریم رودخانه قرار گرفته و پیمانکار قبلی بدون توجه به اصول فنی و اجرایی، اقدام به احداث فنداسیون نموده، برای جلوگیری از مشکلات آتی این شرکت اقدام به تحکیم بستر سازه نمود، که باز هم به دلیل اجرا شدن قسمتی عظیمی از فنداسیون بدون توجه به موارد فوق الذکر، باعث بالا آمدن تراز آب زیرزمینی شده و پروژه به شکل و وضع فعلی درآمده است. که ریشه این مشکل را باید در عملکرد دستگاه نظارت وقت جست و جو نمود که چگونه اجازه اجرای عملیات توسط پیمانکار قبل بدون اعمال ظوابط فنی را داده است؟

۴. عدم تخصیص و تأمین اعتبار متاسفانه کم لطفی مسئولین امر به شهرستان و مردم شریف بوکان، باعث عدم تامین و تخصیص اعتبار برای پروژه مذکور گردیده است و علی رغم پیگیری‌ها، نامه‌نگاری و جلسات متعدد این شرکت با مسئولین شهرستان و استان، کارفرمای محترم به تعهدات مالی خود در قبال پروژه عمل نکرده و منابع مالی خود را در شهرستان‌های دیگر هزینه کرده است.

با این وجود این شرکت صرفاً به خاطر تعهد اخلاقی خود به مردم شریف بوکان، از منابع مالی خود برای انجام پروژه استفاده نموده ولی با توجه به تورم افسار گسیخته موجود در جامعه و عدم تمایل کارفرما برای انجام پروژه، بالاجبار عملیات متوقف گردیده است.

در نهایت مدیریت و عوامل اجرایی این شرکت از آحاد مردم شریف بوکان بابت به سر انجام نرسیدن پروژه پوزش می‌طلبد.

لازم به ذکر است مستندات و مدارک مثبته تمامی موارد فوق‌الذکر در اختیار این شرکت می‌باشد و در صورت نیاز جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌های شهرستان بوکان قرار می‌گیرد.

⚠️پ.ن:

بازهم وعده‌های پوچ سلطان وعده‌ها به بار ننشست و نشان داد که این سلطان فقط در حد حرف باید ازش انتظار داشت❗️

خدا قوت می‌گویم به سلطان وعده‌ها😉