فرماندار ویژه مهاباد مسوولیت را امانتی برای خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: هر مسوولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت مردم باشد، سرافراز خواهد بود.امیر قادری روز سه‌شنبه ۱۲بهمن ماه ۱۴۰۰ در نخستین روز از آیین‌های دهه مبارک فجر در جلسه شورای اداری مهاباد با گرامیداشت این ایام افزود: مسوولان باید این […]

فرماندار ویژه مهاباد مسوولیت را امانتی برای خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: هر مسوولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در خدمت مردم باشد، سرافراز خواهد بود.امیر قادری روز سه‌شنبه ۱۲بهمن ماه ۱۴۰۰ در نخستین روز از آیین‌های دهه مبارک فجر در جلسه شورای اداری مهاباد با گرامیداشت این ایام افزود: مسوولان باید این فرصت را مغتنم شمرده و تا جایی که در توان دارند، در خدمت به مردم گام بردارند.

وی اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هرکس در هر مسوولیتی باشد، باید گرهی از مشکلات مردم باز کرده و از این فرصت نهایت بهره را برای خدمتگزاری به مردم ببرد زیرا حرمت، عزت و کرامت مردم، افتخاری برای ماست.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه “پاک دستی”، “پاک چشمی”، “دلسوزی برای مردم” و “داشتن ارتباط با مردم” از شاخص‌هایی است که باید در مسوولان این شهرستان وجود داشته باشد، افزود: تیمی از فرمانداری این شهرستان عملکرد ادارات این شهرستان را در زمینه‌های مختلف رصد خواهد کرد.

مهاباد برای قرار گرفتن روی ریل توسعه، نیازمند یک جهش است

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرستان مهاباد از پتانسیل های بسیار خوبی به ویژه در بخش کشاورزی با میانگین بارش ۴۵۰ میلی متر برخوردار است، گفت: این شهرستان برای قرار گرفتن در روی ریل توسعه نیازمند یک جهش واقعی است.

فرماندار مهاباد با اشاره به لزوم تقویت بخش خصوصی و با دعوت از سرمایه گذاران برای کمک به توسعه منطقه افزود: باید بخش خصوصی را بیش از پیش تقویت کرد زیرا برگ برنده توسعه در مهاباد حضور این بخش برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف است.

وی اضافه کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که دولت به تنهایی قادر به فعالیت در همه زمینه ها نیست بنابراین باید با یک برنامه ریزی اصولی و مطمئن زمینه حضور بخش خصوصی را در این شهرستان فراهم سازیم.

قادری تاکید کرد: در کنار امر توسعه باید به بخش های دیگر نیز توجه کرد که یکی از این بخش ها محیط زیست است.

وی با بیان اینکه تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن سیب درختی در مهاباد یکی از نقاط قوت این شهرستان به حساب می آید، افزود: باید نقاط قوت این شهرستان شناسایی و با سرمایه‌گذاری مناسب برروی آنها ضمن رونق اقتصاد زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم ساخت.

امکانات ورزشی ادارات دولتی در اختیار ورزشکاران قرار گیرد

قادری همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی در این شهرستان افزود: برای توسعه ورزش و پربارکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید امکانات ورزشی به ویژه سالن های ورزشی ادارات دولتی در اختیار این قشر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش در هر جامعه موجب کاهش معضلات اجتماعی و بزهکاری می شود، اظهار داشت: شمار زیادی از ورزشکاران هستند که متقاضی دریافت تسهیلات برای ساخت اماکن ورزشی هستند که بانک ها باید در این زمینه همکاری لازم را در کمک به آنها انجام دهند.

قادری با تاکید بر اینکه این شهرستان از پتانسیل‌های بسیار خوبی در زمینه ورزش برخوردارست گفت: همه حتی خیران باید دست به دست هم داده و یار و یاور ورزشکاران این شهرستان و سوق دادن جوانان به سوی ورزش باشند.

مردم همچنان کرونا را جدی بگیرند

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به شیوع دوباره موج ششم کرونا در این شهرستان نیز گفت: سویه اومیکرون قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و در چند روز اخیر شمار بیماران سرپایی کرونا نه تنها در کشور بلکه در این شهرستان نیز افزایش یافته که نگران کننده است و باید مردم به توصیه‌های مسوولان بهداشتی در خصوص تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه کنند.

قادری تاکید کرد: با توجه به اینکه این بیماری غیرقابل پیش بینی بوده و در هر مقطعی با سویه جدیدی خود را نشان می دهد از اینرو مردم باید با زدن ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی ها از شیوع آن جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن توسط مردم افزود: مردم پس از دریافت واکسن نیز می‌بایستی کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند چون عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.

وی همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست تا شبکه بهداشت و درمان را برای مقابله با این بیماری یاری رسانند.