منصور جهانی ـ «فاتح بادپروا» کارگردان و نمایشنامه‌نویس باتجربه و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان فراخوان دومین دوره مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» را اعلام کرد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، پس از برگزاری موفق نخستین دوره مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» در سال گذشته، فراخوان دومین دوره این مسابقه را منتشر کرد.
«فاتح بادپروا» مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، فراخوان دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» را اعلام کرد و درباره ویژگی‌های متفاوت این دوره گفت: این دوره از مسابقه نمایشنامه‌نویسی مختص نمایشنامه‌نویسان کوردزبان است و نمایشنامه‌های ارسالی می‌بایست تاکنون چاپ نشده باشند.
این کارگردان و نمایشنامه‌نویس باتجربه، در ادامه سخنانش افزود: پس از خوانش و بررسی آثار ارسالی توسط هیئت داوران دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران»، سه اثر برتر، معرفی خواهند شد و جوایز نفیسی به آنان تعلق خواهد گرفت.
فاتح بادپروا ضمن تقدیر از همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: بر اساس تعامل و هماهنگی به عمل آمده و با مساعدت واحد کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان؛ آثار منتخب، در قالب جلد پنجم مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» (روزشمار یک شهر) به چاپ خواهند رسید.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در پایان سخنانش تأکید کرد: آثار برگزیده نخستین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران» که با استقبال فوق‌العاده خوب نمایشنامه‌نویسان سراسر کشور، مرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد و بازتاب بسیار گسترده‌ای نیز داشت، در قالب جلد چهارم کتاب مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» آماده چاپ شده است که انشاءالله در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کوردی «سقز» رونمایی خواهد شد و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان مراتب تقدیر و تشکر خود را از دکتر «امید ورزنده» و واحد کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد جهت اهتمام در چاپ‌ نمایشنامه‌ها اعلام می‌نماید.
دومین دوره مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران»، با محوریت «نقش و جایگاه ادبیات نمایشی در روایت بحران‌های جامعه و با تأکید بر چگونگی رابطه انسان ـ هنر ـ بحران» برگزار می‌شود. موضوع نمایشنامه‌های ارسالی آزاد است اما متونی که به بررسی موضوع و عنوان مسابقه بپردازند، در اولویت انتخاب قرار دارند.
از طرف مسئولان برگزاری دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی «انسان، هنر، بحران»، مهلت ارسال آثار، تا پایان وقت اداری روز ۱۰ اسفند ماه امسال در نظر گرفته شده و اعلام نتایج مسابقه هم نیمه دوم اسفند ماه تعیین شده است.
علاقمندان و متقاضیان برای شرکت در این دوه از مسابقه، می‌بایست فایل نمایشنامه خود را در محیط word، به انضمام بیوگرافی و عکس نویسنده، بارگذاری و به آدرس ایمیل Hamidkordestani1359@gmail.com ارسال کنند.

 مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی انسان، هنر، بحران
مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی انسان، هنر، بحران
 مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی انسان، هنر، بحران
مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی انسان، هنر، بحران