موکریان بوکان آنلاین | مسئولان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان بوکان، نیازمند خانه‌تکانی است. ۱. انتصاب مدیران و رؤسای سفارشی و فرمایشیابتدا نحوه مدیر شدن مدیران شبکه بهداشت و درمان بوکان باید مورد بررسی قرار گیرد. چرا که بر کسی پوشیده نیست، چگونه یک شخص داروساز پس از گذشت ۳ ماه استخدامی به عنوان […]

موکریان بوکان آنلاین | مسئولان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان بوکان، نیازمند خانه‌تکانی است.

۱. انتصاب مدیران و رؤسای سفارشی و فرمایشیابتدا نحوه مدیر شدن مدیران شبکه بهداشت و درمان بوکان باید مورد بررسی قرار گیرد. چرا که بر کسی پوشیده نیست، چگونه یک شخص داروساز پس از گذشت ۳ ماه استخدامی به عنوان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ! مهمی چون بوکان انتخاب شد! و متأسفانه با هدف انتقام‌گیری از مدیریت قبلی شبکه، همه سیستم شبکه بهداشت و درمان بوکان را نشانه گرفت.کارهای عجیب این مدیر کم‌تجربه و انتخاب‌های اشتباه از انتصاب رئیس بیمارستان بوکان گرفته تا درآمدزایی از محل عبور و مرور مردم به عنوان پارکینگ بیمارستان و تأسیسات و… را می‌توان نام برد که مثنوی هفتاد من کاغذ است. اگرچه نوشتن در مورد این کارهای مدیر شبکه و دوستانش خود به تنهایی یک یادداشت جداگانه لازم دارد که از حوصله این مطلب خارج است.

۲. بازی با جان مردمبه عنوان یک خبرنگار و شهروند بوکانی که چندین روز است، ارتباط کاری مستقیم و حضوری با مجموعه محترم بیمارستان شهید دکتر قلی‌پور را دارم، باید بگویم، رئیس بیمارستان با نحوه مدیریت ضعیف خود، عملاً با جان و روان بیماران و خانواده‌های آنان و حتی کادر درمان بیمارستان هم بازی می‌کند. با کمال تأسف و ناامیدی باید اظهار کنم که وضعیت کمبود دارو در بیمارستان بوکان نگران‌کننده است و اصلا نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این مسئله نه تنها مشکلاتی برای بیماران ایجاد می‌کند، بلکه معضلی جدی برای تعداد زیادی از مردم شهرستان بوکان و پرستاران نیز به‌ حساب می‌آید که حتی گاهی باعث بی‌احترامی مراجعان به کادر زحمتکش درمان می‌شود و مردم این کمبود دارو را به آنان ربط می‌دهند، در حالی که این پرستاران خودشان از این وضعیت تأسف‌بار به شدت گلایه‌مند و ناراحت هستند. این وضعیت ناگوار، نه تنها سلامتی بیماران را به خطر انداخته، بلکه باعث ایجاد نارضایتی شدید و بی‌اعتمادی عمیق مردم به کادر بهداشت و درمان در بین شهروندان شده است.

۳. نقض حقوق بنیادین بیمارانبا بی‌رحمی و بی‌توجهی مسئولان شبکه بهداشت و درمان بوکان به معضل جدی نبود داروهای ضروی و ابتدایی، بیماران دچار مشکل و استرس می‌شوند تا بتوانند به داروهای لازم خود دسترسی پیدا کنند. این عمل مصداق نقض کامل حقوق بنیادین بیماران است و نشان‌دهنده عدم توجه و تفکر نادرست مسئولان به مسئله سلامت مردم است. فرد همراه بیماری که باید برای پیدا کردن یک #آمپول_آپوتل از محیط تنها مجموعه بیمارستان بوکان خارج شود تا از داروخانه‌های داخل شهر این آمپول را تهیه نماید، اگر در این فاصله زمانی مشکلی برای بیمار و یا شخص همراه (تصادف، صرف هزینه و…) پیش بیاید، چه کسی مسئول این رسوایی مدیران خواهد بود!در ضمن نبود کیت آزمایش‌های ساده آزمایشگاهی مثل پتاسیم و سدیم و… هم بماند که باید خون نمونه‌گیری شده را به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی در داخل شهر ببریم.

۴. قوز بالا قوزاین معضل اساسی نبود و کمبود دارو در بیمارستان بوکان از آنجایی قابل تأمل و توجه جدی است که از قضای روزگار، مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان (مدیر قبلی گروه تلگرامی بوکان) یک شخص داروساز است، کسی که با همه شرکت‌های دارویی کشور در ارتباط است، آیا چگونه است که خود نمی‌تواند کمبود دارویی بیمارستان بوکان تحت مدیریتش را برطرف، تهیه و تأمین نماید؟! اگر بهانه بدهی بیمارستان به شرکت‌های دارویی را دارید، پس داروخانه اختصاصی داخل بیمارستان که آن هم به بخش خصوصی واگذار شده است، چرا داروهای مورد نیاز بیماران را ندارد!

پ.ن: اینجانب به عنوان یک خبرنگار و مسئول پُرمخاطب‌ترین پایگاه خبررسانی بوکان و منطقه از دادستان محترم بوکان به عنوان مدعی‌‌العموم، فرماندار شهرستان بوکان به عنوان شیخ‌الرئیس و نماینده عالی دولت و همچنین از نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس دوازدهم تقاضامندم که به وظایف حساس و خطیر خود در قبال سلامتی شهروندان و ولی‌نعمتان خود عمل کرده و تدابیر لازم را برای تأمین داروهای مورد نیاز بیمارستان بوکان اتخاذ نمایند. لازم به ذکر است که ادامه این وضعیت می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. البته اگر جان مردم برایتان اهمیت دارد!

مدیران نالایق و ضعیف، کاسه کوزه‌هایتان را جمع کنیددر پایان، ابقا و ماندن این رؤسای سفارشی، فرمایشی و نمایشی در مسند ریاست دکوری و تمدید دوره مدیریت ضعیف، ناتوان و ناکارآمد آن‌ها، مصداق خیانت به مردم بوکان و تضییع منافع قانونی و حقوق شهروندان است و هرچه زودتر بایستی برای انتخاب مدیران پرتلاش، جهادی، صادق و مردمی اقدامات قانونی اتخاذ شود.