استاندار آذربایجان غربی گفت: هیچ طرح اشتغال زایی نباید در استان بلاتکلیف باشد و به دقت در این خصوص نظارت شود.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، محمدصادق معتمدیان در جلسه کارگروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال آذربایجان غربی با تاکید بر فعالتر شدن مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در همه بخش های آذربایجان غربی یک نیاز اساسی است که باید در مسیر توسعه استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای طرح های اشتغال زایی در حوزه های مختلف، بیان کرد: هیچ طرح اشتغال زایی نباید در استان بلاتکلیف باشد و به دقت در این خصوص نظارت شود.

معتمدیان با اشاره به ضرورت نظارت بر روند پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی، گفت: باید توجه شود که آیا طرح ها ارائه شده و تسهیلات اعطایی در مسیر خود حرکت و مصرف شده است و در صورت جواب منفی و بی توجهی گیرندگان تسهیلات، باید پاسخگوی این مسئله باشند.

وی درخصوص برنامه های حمایت از تولید در آذربایجان غربی، گفت: حفظ وضع موجود واحدهای تولیدی با بیشترین حمایت از سوی نهادهای مرتبط، حمایت از طرح های توسعه ای واحدها با رویکرد افزایش تولید و ایجاد فرصت های جدید اشتغال و تلاش برای تامین سرمایه ثابت و در گردش و حل مشکلات با دستگاه های اجرایی از جمله مهمترین برنامه های استان در حوزه حمایت از تولید خواهد بود.

وی برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم در سال آینده را بسیار پربار عنوان کرد و ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور با سهم ۳.۵ درصدی بهره وری از جمله مواردی است که نیاز به بهره وری روزافزون را نشان می دهد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر سهم ۳۵ درصدی کشاورزی در حوزه اشتغال و ۱۷.۷ درصدی در ارزش افزوده این بخش در حوزه اقتصاد استان، اظهار کرد: یکی از پیشران های اصلی استان در ارتقای بهره وری، بخش کشاورزی است که باید به صورت ویژه در این حوزه برنامه ریزی شود.

معتمدیان سهم سرمایه گذاری را در رشد اقتصادی مدنظر سال آینده کشور و استان بیشتر از بهره وری دانسته و اضافه کرد: در این بخش، نیازمند جذب ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه هستیم که باید در این باره، همه ما با جدیت وارد کارزار شویم.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای تحقق این رشد اقتصادی در هر ۲ حوزه بهره وری و سرمایه گذاری، راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت است و بخشی از رشد اقتصادی نیز به سمت تحقق پیش خواهد رفت.