به گزارش موکریان بوکان‌آنلاین، نماینده مردم فرهیخته مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهانت‌های مکرر سازمان صدا و سیما (اعم از شبکەی استانی و نیز شبکەهای سراسری) در طی ماه‌های اخیر به اقلیت‌های قومی و مذهبی به‌ویژه توهین به کوردها و اهل سنت، در قالب استفادە برخی از مجریان بی‌سواد این […]

به گزارش موکریان بوکان‌آنلاین، نماینده مردم فرهیخته مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهانت‌های مکرر سازمان صدا و سیما (اعم از شبکەی استانی و نیز شبکەهای سراسری) در طی ماه‌های اخیر به اقلیت‌های قومی و مذهبی به‌ویژه توهین به کوردها و اهل سنت، در قالب استفادە برخی از مجریان بی‌سواد این رسانه از ادبیاتی موهن، تحقیرآمیز و بی‌ادبانه که موجی از نارضایتی و رنجش افکار عمومی، جامعه نخبگان، اصحاب رسانه، اهالی فرهنگ و هنر و… را به دنبال داشته است، گفت: لازم است که متولیان امر ضمن برخورد قاطع با خاطیان این اوامر، از مردم شریف، نجیب و با اصالت کورد عذرخواهی نمایند.

اخیرا در یکی از برنامه‌های شبکه دوم سیما، یکی از مجریان در برنامه‌ زنده تلویزیونی با بەنمایش گذاشتن بی‌سوادی خود در حوزەهای مختلف رسانه‌ای، تاریخی، فرهنگی و بررسی پیشینه غنی مردم کورد، لباس فاخر و با اصالت کوردی را “لباس چوپانی” می‌خواند.

سوای اینکە پیشە شریف چوپانی و دامداری نە مایەی شرمساری کە افتخار تاریخی کوچ‌نشینان و گذشتگان این مرز و بوم می‌باشد اما ملت کورد بەکار بردن این عبارت را بە شکل استهزا و تحقیر برنمی‌تابند. آری امروز همان لباس، یادگار کاوه آهنگری است که بر بلندای زاگرس ضمن پاسداری از مرزها، آسایش شمایی را فراهم می‌کند که اینگونه میلیون‌ها نفر را با این ادبیات و رفتارهای سخیف، بە باد سخرە می‌گیرید.

اینجانب به عنوان نمایندە مردم نجیب، فرهیخته و بااصالت کورد، صراحتا اعلام می‌کنم: مردم ما دیگر تاب و تحمل اینگونە اهانت‌ها را نداشتە و کاسه صبرمان لبریز شده است.

لذا از ریاست محترم سازمان صداوسیما انتظار دارم در اولین فرصت، مواضع خود را درخصوص نحوەی بازنمایی کوردها در رسانەی ملی اعلام و تبیین نماید و بدون هیچ ملاحظه‌ای با عوامل و مدیران شبکه‌های تلویزیونی توهین کننده به فرهنگ کوردها، قاطعانه برخورد کند.

چە بسا اگر در گذشته با مدیران شبکەی استانی و شبکەی سه، برخورد قاطعانه و فوری می‌شد، اکنون شاهد تکرار چنین هتاکی‌ها و اهانت‌های زشت و غیرقابل قبولی در شبکه دو سیما نیز نبودیم.

#بوکان_آنلاین

🆔 @Boukanonline