به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ دخالت مستقیم جریان حاکم بر بوکان و شکل و شمایل انتخابات شورا و ابهامات مترتب بر آن، باعث کاهش اعتماد به نفس شوراى شهر بوکان شد و نگاه مردم بر شانه‌هاى منتخبان و منصوبان شورا سنگینى مى‌کند و شورای دوره ششم، شورایی نیست که توان رونمایی و سینه سپر نمودن […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ دخالت مستقیم جریان حاکم بر بوکان و شکل و شمایل انتخابات شورا و ابهامات مترتب بر آن، باعث کاهش اعتماد به نفس شوراى شهر بوکان شد و نگاه مردم بر شانه‌هاى منتخبان و منصوبان شورا سنگینى مى‌کند و شورای دوره ششم، شورایی نیست که توان رونمایی و سینه سپر نمودن را در عرصه‌هاى عمومى و اجتماعى داشته باشد و شکى نیست که این فشار و سنگینى با عمر چهار ساله شورا، همزاد و همراه خواهد بود.

🔻به این شرایط حاکم بر شورا، باید شکل و نحوه هماهنگى پشت صحنه برای انتخاب رئیس شورا و شوکى را که به اعضای شورا وارد شد، اضافه نمود. متأسفانه در این مورد نیز به گونه‌ای عمل شد که دور زدن هم‌دیگر و لابی‌هاى پشت صحنه با دخالت جریان تمامیت‌خواه بوکان، مبنای کار و تصمیمات شورا قرار گرفت و این شکل انتخاب رئیس شورا، بنای بى‌اعتمادی را در شورا پایه‌ریزی کرد.

🔻به دنبال این شیوه انتخاب و لابی‌گرى، انتخاب سرپرست شهردارى نیز این شیوه عمل را بیش از پیش زیر سؤال برد و باعث شد «شوراى در سایه» عملا شکل بگیرد و فرمان شورا در ید همین شورای در سایه باشد که با حضور چهار نفره خود در منزل پدر یکى از اعضاى شورای شهر، عملا محل تصمیم‌گیری را نیز تغییر دادند و همین امر موجب تصمیمات غلطی شد که خیلی زود افکار عمومى را نیز متوجه نمود.

🔻به دنبال تصمیمات مذکور، نوبت به انتخاب شهردار رسیده است. گزینه‌هاى مختلفی نیز روى میز است، اما با وجود این که در بین آن‌ها، چهره‌هاى خوب و مردمى نیز حضور دارند، اما افکار عمومى حتى کل این مجموعه را به عنوان یک تیم، قادر به انجام مسئولیت شهردارى بوکان نمى‌داند و این افراد مردم را به اقناع عمومى نمى‌رسانند.

🔻به نظر مى‌رسد که شورای اسلامى شهر بوکان با یک چالش جدى مواجه است و رهایی از این چالش به این سادگى محقق نخواهد شد. البته افراد توانمندی در این شهر هستند که سابقه عضویت در شورا و پست شهردارى را نیز دارند و مى‌توانند شهردار بسیار موفقی هم باشند، اما ترس از کاندیدا شدن مجدد آن‌ها در انتخابات مجلس آینده، باعث عدم پذیرش آنان شده است که کارى کاملا اشتباه و نادرست است.

🔻امید است که بار دیگر شهردار غیر بومى را بر این شهر تحمیل نکنند و تصور نکنند که در این شهر حتى یک نفر شایسته شهردار شدن وجود ندارد و به قول معروف فکر نکنند که مرغ همسایه غاز است.

🔻شنیده‌ها حاکیست که جریان حاکم به دنبال معرفى فردی از بانه به عنوان فرماندار جدید بوکان و فردی از کامیاران به عنوان معاون فرماندار آینده و البته عجیب‌تر این که به طور همزمان به دنبال آوردن فردی دیگر از مریوان برای تصدی مسئولیت شهرداری بوکان است که خطری بزرگ برای انتخابات آینده مجلس محسوب نشود.

🔻پس باید نشست و منتظر سوژه‌های بعدی و خواب‌های آقایان برای این شهر بود.

  • نویسنده : ناصر رحیمی_کارشناس علوم سیاسی