منصور جهانی ـ فیلم کوتاه «فاصله اجتماعی» به کارگردانی «كاوه معين‌فر» از ایران، «جایزه تماشاگران» بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی «هایکو» در کشور هلند را از آن خود کرد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی «هایکو» Haiku با دبیری «محمد الأمین» Mohammad Amin شاعر عراقى مقیم هلند، با کمانچه‌نوازی استادانه «محمد حسین کامر» و اجرای موسیقی کُردی و بداهه‌نوازی توسط این هنرمند سرشناس کُرد عراقی در شهر لاهه در کشور هلند برگزار ‌شد و حاضران در سالن «تئاتر دریاچه» با موسیقی روح‌نواز «کامر» ارتباط برقرار کردند و این موسیقیدان چیره‌دست؛ با جوزه عراقی، آهنگ‌هایی از میراث موسیقی کُردی، از جمله؛ ملودی‌های لاووک، زازا و حه‌یران را به نحو احسن اجرا کرد. تاریخچه ساز جوزه یا کمانچه، به دوره ۲۳۵۰ قبل از میلاد بر می‌گردد.
در ادامه این مراسم، «جایزه تماشاگران» جشنواره بین‌المللی «هایکو» توسط مسئولان این جشنواره، اعلام شد و فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای «فاصله اجتماعی» به کارگردانی «کاوه معین‌فر» از کشور ایران، جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد هنری را دریافت کرد.


جشنواره بین‌المللی «هایکو» که با نمایشگاه هنری خطاط ایرانی «محمد عسکری» افتتاح شد، با هدف گسترش رابطه شعر و سینما و ایجاد فرصت‌های جدیدی براى زبان مشترک بین شعر و سینما و با همکاری شهرداری لاهه و مؤسسه فرهنگ در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه جاری (۱۰ و ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱) در مجموعه «لاک‌تیاتر» Laaktheater در شهر لاهه در کشور هلند برگزار ‌شد.

ویدیوی کمانچه‌نوازی استاد «محمد حسین کامر»