منصور جهانی خبرنگار مستقل و بین‌المللی سینما در گفت‌وگو با تلویزیون «فرانس 24» France 24 گفت: مطرح‌ترین سینماگران ایرانی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کن» فرانسه به سینمای جهان معرفی شده‌اند.

مکریام بوکان آنلاین | منصور جهانی خبرنگار مستقل و بین‌المللی سینما در گفت‌وگو با تلویزیون «فرانس ۲۴» France 24 گفت: مطرح‌ترین سینماگران ایرانی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کن» فرانسه به سینمای جهان معرفی شده‌اند.

منصور جهانی در گفت‌وگو با تلویزیون «فرانس ۲۴» France 24 فرانسه گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کن» فرانسه به عنوان معتبرترین رویداد سینمای دنیا همیشه اهمیت ویژه‌ای به سینمای ایران داده و جایگاه خاصی برای آن قائل است. مطرح‌ترین سینماگران ایرانی از جمله؛ زنده‌یاد «عباس کیارستمی» با فیلم سینمایی «طعم گیلاس» با گرفتن جایزه معتبر نخل طلا و دیگر کارگردانان سرشناس ایرانی از جمله؛ اصغر فرهادی، جعفر پناهی، بهمن قبادی، محمد رسول‌اف و … بعد از حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کن» فرانسه و دریافت جوایز بخش‌های مختلف رقابتی به سینمای جهان معرفی شده‌اند.

جهانی در مورد حضور آثار سینماگران ایرانی در دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم‌ «کن» گفت: همه ساله، جدیدترین آثار شاخص سینمای ایران به این رویداد معتبر سینمایی ارائه می‌شود و برای نخستین بار، علاقه‌مندان و مشتاقان هنر سینما، روزنامه‌نگاران، منتقدان، نویسندگان سینمایی و در مجموع، عوامل سینمای جهان به تماشای آن‌ها می‌نشینند و توسط هیئت داوران بخش‌های مختلف رقابتی مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

منصور جهانی در پایان این گفت‌وگو تأکید کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌ »کن» فرانسه، نخستین پنجره معتبر ‌سینمایی در جهان است که به روی سینمای ایران گشوده می‌شود و این همکاری درخشان و ارزنده؛ همچون دوره‌های گذشته، در دوره‌های آتی نیز، ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : فرانس۲۴