به گزارش مکریان بوکام آنلاین؛ یکی از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران “مردم سالارى” و مظهر مردم سالاری “انتخابات” است. لذا انتخابات پرشور و حداکثری، به رکن مهم جمهوریت نظام و تقویت مردمسالاری، کمک خواهد کرد و بر همگان واجب است که برای تقویت مردمسالاری در انتخابات حضور فعال داشته باشند و اقتدار […]

به گزارش مکریان بوکام آنلاین؛ یکی از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران “مردم سالارى” و مظهر مردم سالاری “انتخابات” است.

لذا انتخابات پرشور و حداکثری، به رکن مهم جمهوریت نظام و تقویت مردمسالاری، کمک خواهد کرد و بر همگان واجب است که برای تقویت مردمسالاری در انتخابات حضور فعال داشته باشند و اقتدار نظام را بار دیگر تقویت بخشند.

فشار معیشتی موجود و بد عهدی‌های منتخبان گذشته به هیچ وجه بهانه‌ای برای عدم مشارکت نیست بلکه دلیلی بر اهمیت دقت انتخاب است. متاسفانه بعضی کاندیداها برای جلب رأی مردم، وعده‌های آنچنانی می‌دهند اما زمانی که با رأی مردم به جایگاه ریاست جمهوری می‌رسند، تمام وعده‌ها را فراموش و به وعده‌هایی که براساس آن از مردم رأی گرفته‌اند، عمل نمی‌کنند و همین رفتار باعث می‌شود در انتخابات بعدی، نسبت به انتخابات یک سردی خاص اتفاق بیفتد و این سردی ناشی از عدم اجرای وعده‌های رئیس جمهور قبلی است.

نمونه بارز آن بیانیه اقوام جناب آقای دکتر روحانی است که با این بیانیه رأی اکثریت مردم مناطق کردنشین کشور را جذب کردند اما بعد از انتخابات آن را به فراموشی سپردند.

بنظر بنده این رفتارها نباید باعث دوری از انتخابات شود بلکه باید با دقت بیشتری دست به انتخاب زد و انتخاب درست‌تری را انجام داد و شکی نیست که با عدم مشارکت حداکثری هم فرد ضعیف‌تری انتخاب خواهد شد و هم سختی‌ها و مشکلات کشور و مردم بیشتر و لاینحل‌تر می‌گردد و اصولاً رئیس جمهور بد، توسط مردم خوبی که رأی نمی‌دهند، انتخاب می‌شود، لذا نباید با عدم مشارکت، انتخابی را که حق مسلم همه ماست، به یک اقلیت خاص بسپاریم و شرایط کشور را به سمت و سوی ضعف و مشکلات سوق دهیم.

بنده شخصا بیش از هر کس از انتخاب گذشته خود پشیمان و سرخورده‌ام اما این‌بار با دقت بیشتر و با چشمانی بازتر، دل به دریای انتخابات می‌زنم و هنر من این است که این‌بار اشتباه گذشته خود را تکرار نکنم و با انتخابی درست‌تر و دقیق‌تر در بهبود وضعیت عمومی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم، نقش برجسته‌تری داشته باشم.

بر همه نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی واجب است که با ارائه تحلیل‌ها و نظرات دقیق خود، به تحقق یک انتخابات پرشور کمک نموده و با تلاش در جهت انتخاباتی پرشور، هم دلسوزان نظام و رهبری را خشنود و هم دشمنان کشور را از دشمنی با ملت ایران ناامید و دلسرد کنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات باعث اقتدار کشور و توفیق نظام بر مشکلات طراحی شده دشمن خواهد شد و کمک به این اتفاق، یک ضرورت است و همه کسانی که موفقیت نظام و کشور و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را می‌خواهند، باید در انتخابات پیش‌رو، حضور فعال داشته و با انتخابی درست‌تر و دقیق‌تر از گذشته، کشور را در رسیدن به مردم سالاری دینی، یاری رسانده و زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشور را فراهم سازند.

  • نویسنده : دکتر محمدقسيم عثمانی نماینده ادوار مردم شریف بوکان در مجلس شورای اسلامی