نماینده سقز و بانه در مجلس در دیدار با وزیر نیرو خواستار تسریع در اجرای سدهای چومان و کانی گویژان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی شد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و‌بانه و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات و مشکلات آب و برق با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در خصوص این دیدار گفت: در این دیدار ضمن تشریح بحران و‌تنش آبی در شهر و روستاهای سقز و بانه، درخواست پیگیری و‌اقدام جدی و عملیاتی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست مواردی از جمله درخواست اختصاص۲۰میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل خط انتقال و پمپاژ سد عباس آباد بطول۴/۶کیلومتر، تسریع در اجرای سدهای چومان و کانی گویژان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، افزایش تخصیص حوضه ی دریاچه ارومیه در استان کردستان بر اساس تدقیق واقعی منابع و مصارف، بازگشت اعتبار حذف شده سدهای چراغ ویس و عباس آباد از قانون بودجه مطرح شد.

نماینده سقز و بانه در مجلس بیان کرد: همچنین حفظ تراز ۱۴۰۳ دریاچه سد شهید کاظمی بوکان جهت تامین آب شرب سقز که با توجه به عدم تکمیل مخازن و رینگ داخل شهر، درخواست تسهیل شرایط احداث‌ نیروگاه های خورشیدی زیر۱۰۰Kw و درخواست تامین اعتبار برای تامین روشنایی معابر شهری و‌روستایی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

  • منبع خبر : خانه ملت