مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیمای مرکز مهاباد با حضور دکتر «حسن عابدینی» معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، ️معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان شهرستانی در مهاباد برگزار شد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما عدالت گستری و هویت محوری را از راهبردهای اصلی امور استان‌های سازمان صداوسیما دانست و یادآور شد: این ۲ محور در سند راهبردی سازمان تبیین و به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده و در مرحله اجرایی قرار دارد.

عدالت محوری هم اصلی اساسی است که بر مبنای آن باید همه نخبگان استانی و ملی در صفحه تلویزیون و روی امواج رادیو باشند و براساس مخاطب هر منطقه تولید محتوا صورت گیرد.

عابدینی با اشاره به ظرفیت‌های بالای مهاباد در حوزه‌های فرهنگی گفت: تلاش می‌کنیم تا تفاوت‌ها به عنوان اصلی اساسی پذیرفته شود و صداوسیمای مراکز استانی و شهرستانی محل رفت و آمد نخبگان منطقه باشند.«رضا ابراهیمی» ️معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم به قدمت مرکز مهاباد اشاره کرد و یادآور شد: استان ما از معدود استان‌هایی است که دو مرکز صداوسیما دارد و این ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اتحاد و همدلی بین مذاهب است، چرا که این دو مرکز می‌توانند با هم‌افزایی برنامه‌های فاخری تولید کنند که این نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبار لازم برای تولید محتوی و برنامه‌سازی مناسب است.

ماموستا «عبدالسلام امامی» امام جمعه مهاباد نیز در سخنانی گفت: صداوسیمای مرکز مهاباد با تمام محدودیت‌های مالی و امکاناتی خود و با همت کارکنان شایسته توانسته در برابر هجمه چند ده شبکه ماهواره‌ای مقابله کند و این قابل قدردانی است. وی همچنین از فعالیت‌های چندین ساله مدیرکل سابق صداوسیمای مرکز مهاباد به ویژه در راستای ترویج فرهنگ اهل سنت قدردانی کرد.

حاج «حسن عباسی» سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد هم با تأکید بر این که تمام تلاش دولت، خدمت به مردم و رفاه آنان است، گفت: وظیفه همه مسئولان در هر جایگاهی تلاش جهادی برای بهبود وضعیت رفاهی و خدماتی به مردمی است که همواره در صیانت از انقلاب اسلامی پیشقدم بوده‌اند.

انقلاب گازرسانی در منطقه، اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش آبرسانی، آموزشی و راهداری همگی نشان از عزم جدی برای خدمت به مردم مهاباد در دولت مردمی سیزدهم است.در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات «بهرام قوی بنیه» مدیرکل سابق، آقای «علی عیسی‌زاده» به عنوان مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز مهاباد معرفی شد.

«بهرام قوی بنیه» اهل شهرستان نقده است و از ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۳ به جای «ابوالقاسم امان اللهی» به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز مهاباد منصوب شده بود.

مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز مهاباد «علی عیسی‌زاده» از مدیران خوشنام و موفق میاندوآبی می‌باشد و امید است که در دوره تصدی ایشان شاهد توجه عادلانه به سایر شهرستان‌های جنوب استان و منطقه فرهنگی موکریان باشیم و این مرکز فقط در شهر مهاباد خلاصه نشود و از نگاه بسته و سلیقه‌ای، برخوردهای حذفی و تنگ‌نظری‌های گذشته کاسته شود و مرکز مهاباد با اتخاذ راهبرد عدالت گستری و هویت محوری با یک خانه تکانی اساسی وارد ریل‌گذاری درست و حرفه‌ای خود شود.

متأسفانه در دوره مدیریت قبلی جدای از تهیه و تولید برنامه‌های ضعیف، بی‌محتوا و سطحی، با به کارگیری مجریان بسیار ضعیف و افراد غیر متخصص، نگاه مبتذل گونه و عوامانه به فرهنگ و هنر غنی منطقه و بی‌حرمتی آشکار به هنرمندان بزرگ و اسطوره‌های بی‌بدیل موسیقی و مفاخر کُردستان بارها تکرار شد که رنجش مردم و نخبگان منطقه را به همراه داشت و باعث ریزش حداکثری مخاطبان این رسانه شد.

انتظار می‌رود مدیریت جدید مرکز با پذیرش نقدهای مشفقانه و دلسوزانه و اتخاذ اهداف و استراتژی جدید شبکه تلویزیون مهاباد و تخصیص بودجه و پول بیت‌المال در راستای خدمت صادقانه در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری و توجه ویژه برای معرفی اسطوره‌ها و مفاخر فرهنگی و هنری موکریان به نسل جوان تلاش شود؛ نه این که همچون سال‌های اخیر، تهیه و تولید برنامه‌های نخ نما و تکراری به صورت انحصاری و متمادی فقط توسط یک عده افراد نورچشمی و بی‌سلیقه انجام شود.

صداوسیمای مرکز مهاباد رسانه امید و همدلی بوده و شایسته است که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری منطقه، آینه تمام نمای جامعه فرهنگ‌دوست همه شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی و منطقه فرهنگی موکریان باشد.

صداوسیمای مرکز مهاباد یکی از مراکز قدیمی کشور است، رادیو مهاباد در سال ۱۳۲۴ در این شهر راه‌اندازی شده و اکنون با بیش از ۷۰ سال فعالیت به عنوان یکی از باسابقه‌ترین مراکز صدا در ایران به شمار می‌رود، برنامه‌های این مرکز از سه سال گذشته به صورت ماهواره‌ای قابل دریافت بوده و ۲۴ ساعته پخش می‌شود.