نماینده بوکان علیه کسانی شکایت کرده که چشم و گوش جامعه می‌باشند.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ به دنبال شکایت انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده کنونی مردم در مجلس از یک خبرنگار، دکتر سلیمان فیضی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود نسبت به این شکایت واکنش نشان داد.

متن یادداشت دکتر سلیمان فیضی شهردار و عضو پیشین شورای شهر بوکان به شرح ذیل است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ
وَکَفَى بِرَبِّکَ وَکِیلًا ﴿۶۵﴾
در حقیقت تو را بر بندگان (خاص) من تسلطى نیست.
تنها محافظت و نگهبانی خدا(آنها را)کافی است.

 نماینده وکیل ملت یا دشمن ملت است

 دکترسلیمان فیضی |

از دشمنان برند شکایت به دوستان

چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم

قرن‌هاست که جامعه بشریت امور تخصصی خویش از جمله اعطای نمایندگی برای امور خویش را به عهده افرادی می‌گذارند که به وکیل یا کارگزار یا عامل شهرت دارند در این راستای نقش و نام وکیل از همه پر رنگ‌تر می‌باشد وکیل شخصی رازدار، امین، شجاع و توانمند می‌باشد.

 نماینده مجلس هم یک نوع وکالت است که رابطه وی با شهروندان و کل ملت همچون رابطه وکیل و موکل می‌باشد و مطابق شرع و قانون وکیل در مقابل موکل یا مردم مسئول و پاسخگو می‌باشد و باید برای احقاق حقوق آنان یا جلوگیری از تضییع حقوق آنان تلاش کند نه اینکه موجب بروز مشکلات برای موکلین خود شود!

 در این دیار اما داستان متفاوت است و آشکارا می‌بینیم وکیل علیه موکل اقداماتی را انجام می‌دهد که هم مخالف حقوق شهروندان است هم مادون شان آنان می‌باشد.

اقدام علیه موکلین و شهروندان رفتاری ناپسند و حتی خلاف رفتار حرفه‌ای و اخلاقی نماینده می‌باشد نماینده ما علیه کسانی شکایت کرده است که چشم و گوش جامعه می‌باشند و بجای اینکه قدرت آنان را بعنوان بازوان توانمند جامعه بکار گیرد و با کمک خبرنگاران کاستی‌های شهر را جویا و شنوا باشد علیه آنان طرح دعاوی واهی می‌نماید یا به شیوه‌های دیگر موجب مشکلاتی برای آنان می‌شود.

 فقط یک نکته جای تعجب دارد آیا نماینده به این فکر کرده است اگر در این شکایت‌ها پیروز شود آیا حاضر است موکل و شهروندان خود را به زندان بفرستد؟ یا اگر شکست بخورد چطور و با چه روی به مردم جامعه خویش می نگرد و چطور قضاوت می‌شود؟

 البته این رفتارها به شیوه‌های دیگر مسبوق به سابق نیز می‌باشد با این تفاوت که در گذشته در این سرزمین نمایندگانی بودند که در لحافی دیگر علیه موکلین خود شکایت‌هایی مطرح می‌کردند تا خود در سنگر این دعوی و بعنوان شاکی نامی از آنان دیده نشود و دیگران را به جبهه‌های دعاوی در مراجع قضایی می‌فرستادند و خود در پشت صحنه شاکیان را به شکایت سوق می‌دادند تا جای که پرونده سازی، بسیاری از جوانان و صاحب‌نظران و اهل فن را از رسیدن به جایگاه‌های که حقشان بود ناکام می‌گذاشتند که مبادا به واسطه پتانسیلی که دارند و رقیب احتمالی آنان در انتخابات‌ها می‌باشند به جای برسند؛ لذا آنان را از گردونه رقابت به شیوه‌ی غیراخلاقی و با پرونده‌سازی حذف می‌کردند.

 نماینده باید در مقابل تهمت‌ها هم صبور باشند نه اینکه تاب و تحمل کوچک‌ترین انتقادها و گلایه‌ها را نداشته باشد و چون ناتوان از پاسخ به انتقادها باشند از آنان شکایت کنند.

نماینده مجلس وکیل مردم می‌باشد یا دشمن آنان؟
این سوال پاسخی بس گران قیمت دارد که قطعا گران قیمتان می‌توانند بدان پاسخ دهند نه آنان که زبانشان قاصر از هر پاسخ و هر نطقی می‌باشد؟

در پایان توصیه می‌شود آنان که در جایگاه وکالت خویش ناتوان و قاصرند بجای شکایت و پرونده‌سازی در مراجع مختلف علیه شهروندان در خفا توبه کنند و به سرانجام خویش بعد از نمایندگی بنگرند که با چه نگاهی مورد قضاوت قرار می‌گیرند.