بعد حواشی به وجود آمده در مراسم انتخابات شهردار بوکان، سه نفر از اعضای مخالف شهردار، با انتشار بیانیه‌ای از دلایل انتخاب و دیدگاه‌های خود پرده برداشتند.

به گزارش مکربان بوکان آنلاین؛ بعد حواشی به وجود آمده در مراسم انتخابات شهردار بوکان، سه نفر از اعضای مخالف شهردار، با انتشار بیانیه‌ای از دلایل انتخاب و دیدگاه‌های خود پرده برداشتند.

متن این بیانیه که در اختیار مکریان بوکان آنلاین قرار گرفته است به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و بزرگ بوکان – با سلام و آرزوی تندرستی و موفقیت

ما اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان خادمان مردم آگاه و فهیم بوکان همچنان که در مراسم روز تحلیف‌مان در پیشگاه خداوند متعال و قرآن کریم سوگند یاد کردیم که پاسدار رأی مردم، منافع شهر و مردمی که ولی‌نعمتان ارزشمند ما هستند باشیم، با وجود ارتباط صمیمانه و همکاری در چارچوب قوانین با مسئولان محترم ادارات و ارگان‌های شهرستان، نماینده مردم فرهیخته بوکان در مجلس و همچنین متخصصان و چهره‌های شاخص و دلسوز این دیار، با همه این‌ها اینجانبان با حفظ اصل استقلال رأی و صرفا در راستای حفظ منافع مردم و شهرمان، براساس همان سوگند به دلایل زیر در جلسه امروز برای انتخاب شهردار بوکان معترض بودیم.

با توجه به این که امروزه بیش‌تر مردم شریف بوکان از امکانات اینترنت و فضای مجازی بهره می‌گیرند و هم‌چنین در چند روز گذشته تعدادی از رسانه‌های بوکان اقدام به انتشار نظرسنجی در خصوص انتخاب گزینه شایسته برای تصدی شهرداری بوکان کرده بودند، در بیش‌تر این نظرسنجی‌ها آقای دکترسیدجمیل قادری با اختلاف فراوانی نسبت به سایر گزینه‌های محترم انتخاب شده بود. پس ما هم برای ارزش‌گذاری و احترام به رأی و نظر مردم و به دور از نظرخواهی و کسب اظهار نظر از هیچ شخصی و بدون اجازه دخالت به هیچ مسئولی در بیرون از شورای شهر، حتی در هر پست و عنوان و جایگاهی هم که باشند، بنا به انتخاب خودمان و رأی صادقانه برای تعیین شهردار آینده بوکان، گزینه اصلح را دکتر سیدجمیل قادری دانسته‌ایم.

در ضمن نکته بسیار مهمی که علی‌رغم میل باطنی خود و برای حفظ شأن و احترام همه گزینه‌های محترم برای تصدی شهرداری بوکان، صرفا به منظور شفافیت و آگاه‎سازی به ناچار در شرایط فعلی باید به آن اشاره کرد، یکی دیگر از علل و دلایل انتخاب ما و عدم همراهی با اکثریت شورای شهر، وجود اسناد بسیار مهم و مدارک معتبر و مستنداتی است که در اختیار داریم و همگی نشان می‌دهند که صلاحیت آقای «جلال احمدی» برای پست شهرداری شهر بزرگی چون بوکان تأیید نخواهد شد.

البته این اسناد و مدارک برای رفع شائبه و آگاهی‌بخشی به شهروندان و مردم فهیم بوکان به زودی منتشر و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. لذا به خاطر این که وقت بیش‌تری برای دریافت استعلامات و کارهای ابتدایی تلف نشود، ما سه عضو شورای شهر بوکان با قاطعیت به دکتر سیدجمیل قادری رأی داده‌ایم که از هر نظر موجه و شایسته هدایت و مدیریت این پست مهم بوده و با دارا بودن تجارب مهم مدیریت شهری و رویکرد علمی، تخصصی و نگاه دانشگاهی که دارند، در سطح و شأن و جایگاه خدمت‌رسانی خالصانه به مردم عزیز بوکان و شهروندانش می‌باشد.

براساس بررسی دقیق رزومه‌‌ها و برنامه‌های دریافتی از این دو برادر عزیز، آقایان دکتر قادری و مهندس احمدی و نیز دارا بودن معیارهای لازم برای معرفی به عنوان شهردار؛ به این نتیجه رسیدیم که آقای دکتر «سیدجمیل قادری» با توجه به سوابق کاری و مدیریت‌شان و حتی انتصاب و معرفی ایشان به عنوان نخستین شهردار از سوی استاندار محترم آذربایجان غربی دکتر «محمدمهدی شهریاری» برای تصدی شهرداری مهاباد که در سطح فرمانداری ویژه است، مهر تأییدی بر آن است که ایشان گزینه اصلح و بهتری برای این پست در میان کاندیداهای شهرداری بوکان می‌باشند.

در پایان به عرض می‌‌رسانیم خدای متعال را شاهد می‌گیریم که جز عمل به وظیفه و تکلیف و جز به نیت خدمت، قدم در این راه نگذاشته‌ایم. یقین بدانید که حق تک تک رأی‌هایتان را به قیمت جانمان پاسداری خواهیم نمود و برای ساختن بوکان، لحظه‌ای از پای نخواهیم نشست. امید که در مسیر تحقق شهری برازنده‌ شهروندان آگاه و فرهیخته‌مان، توفیق حق تعالی ملازم راهمان شده و شرمسار محضرش و محضرتان نباشیم.

با سپاس و احترام

یشنبه ۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ خورشیدی

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بوکان

حاج کمال کریمی، علی قادری، ناصر کاکه‌زاده