به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ صبح امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ مراسم تحلیف و معرفی اعضای ششمین دوره شورای شهر بوکان در محل سالن شهید سلیمانی و با حضور مسئولان شهرستانی و بدون حضور رسانه‌های مردمی و در غیاب خبرنگاران مستقل و منتقد برگزار شد. 🔻شهردار بوکان در این مراسم سخنرانی کرده و سپس […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ صبح امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ مراسم تحلیف و معرفی اعضای ششمین دوره شورای شهر بوکان در محل سالن شهید سلیمانی و با حضور مسئولان شهرستانی و بدون حضور رسانه‌های مردمی و در غیاب خبرنگاران مستقل و منتقد برگزار شد.

🔻شهردار بوکان در این مراسم سخنرانی کرده و سپس با انتشار پیامی در فضای مجازی از مردم بوکان خداحافظی کرد! سخنرانی که براساس گفته حاضران بیش‌تر رفع تکلیفی و نمایشی بود و فقط به یک موضوع فروش‌ متعدد زمین‌های مجموعه شهرداری بوکان اشاره کرد.

🔻با توجه به این که مردم شهر بوکان در تصمیمات و برنامه‌های شهری ذی‌نفع هستند و فقط وظیفه آن‌ها پرداخت عوارض و تسویه حساب تعرفه‌های کلان امور نوسازی و ساخت و ساز نیست، بلکه حق قانونی آن‌ها است که از وضعیت و میزان هزینه‌کرد بودجه‌ و شفاف‌سازی در بخش‌های مالی و درآمدهای سالانه شهرداری اطلاع‌ داشته باشند که این حق شهروندان، امروز از سوی شهردار بوکان و مسئولان شهری نادیده گرفته شد.

🔻بنابراین انتشار وضعیت و بیلان مالی و شفافیت سازی یک ساختار و چارچوب روشن و مهم و ضروری در ساختار و مجموعه‌ای سالم و پاکدست برای نگاه به آینده است که براساس آن تصمیم‌گیری شده و برای توسعه و آبادانی بوکان، مهمترین شهر منطقه موکریان و سومین شهر بزرگ استان آذربایجان غربی چشم‌اندازی دیگر طراحی و تهیه شود.

🔻در طول مدت چهار سال گذشته، سؤال‌های فراوانی برای مردم و اهالی رسانه ایجاد شده بود که هیچ وقت به صورت شفاف، نه از سوی اعضای محترم شورای شیشه‌ای دوره پنجم و نه شهردار منتخب آن‌ها به هیچ یک از این پرسش‌ها پاسخ روشنی داده نشد و هر بار شورای شهر و شهردار از این کار طفره رفته و با فرافکنی و با توجیه خودشان، فرار رو به جلو کردند.

🔻حالا هم “بابک رستم‌پور” شهردار سابق بوکان پس از ۳ سال و ۹ ماه در سکوت کنار رفت و پس از اتمام مسئولیتش در سکان شهرداری از وضعیت فعلی این نهاد مهم و مردمی بوکان هیچ‌گونه سخنی بیان نکرد که این خود جای سؤالات متعددی دارد.

🔻ای کاش آقای رستم‌پور و شورای شهر که زمانی برای تفکیک و فروش زمین‌ها به منظور کسب درآمدهای شهرداری در شورای شهر با رسانه‌ها به گفت‌وگو پرداخت، امروز نیز یک نشست خبری ساده برگزار می‌کرد و برای پایان دوره کاری خودشان یک کنفرانس خبری با اصحاب رسانه برای روشنگری در نزد افکار عمومی برگزار می‌کردند و به این همه سؤالات رسانه‌ها و مردم آگاه و فرهیخته بوکان پاسخگو می‌بودند.

🔻شهردار محترم بوکان که در ماه‌های اخیر با رایزنی مداوم با اعضای منتخب شوراهای دوره ششم شهرهای اطراف در فکر کسب مسئولیت جدید و سکان شهرداری این شهرهاست، بهتر بود پاسخگوی پرسش‌های رسانه‌ها و شهروندان باشد که در طول ۴ سال قبل چه گلی بر سر بوکان زده است؟ سؤالاتی همچون؛

🔹درآمدهای شهرداری در دوران چهار ساله گذشته چه قدر بوده است؟

🔸بدهی‌های شهرداری که بر اساس گفته بیش‌تر کارکنان شهرداری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال است، تا روز ۱۳ مرداد چقدر شده است؟

🔹وضعیت املاک شهرداری بوکان چگونه است؟

🔸قراردادها و پروژه و طرح‌هایی که ترک تشریفات شده‌اند، برای چه کسانی بوده است؟

🔹برای صدور مجوزهای غیرقانونی ساخت و سازهای شهری چه جوابی دارید؟

🔸 حواشی پلیس ساختمانی شهرداری به کجا ختم شد؟

🔹تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی در دوره مسئولیت شما چه جایگاهی داشته است؟

🔸وضعیت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بوکان چگونه است؟ زیرا آن‌ها به دلیل تأخیرهای فراوان در دریافت حقوق، بارها شرمنده زن و بچه‌ها و خانواده‌هایشان شدند، امروز بیشترشان گلایه داشتند که شهردار رفت و اما حساب‌ آن‌ها مانند دوره‌های قبل تسویه نشد❗️آیا حقوق شهردار و دوستانش هم شامل این وضعیت شده است؟

چرا شرکت‌های خدماتی مهابادی در دوران شهرداری شما به بوکان سرازیر شدند؟

🔹وضعیت نیروهای بر سرکار آمده و استخدام‌های سفارشی و سؤال برانگیز در دوران مدیریت شما چگونه است؟ و ده‌ها سؤال دیگر که باید پاسخ‌ داده می‌شد، اما به راحتی هرچه تمام‌تر از کنار آن‌ها گذشتید و ختم بخیر شد❗️البته که مدیران عافیت طلب خود به خوبی می‌دانند که چه کار کنند تا گند کار بیش از این درنیاید.

🔻حال باید پرسید اعضای شورای شهر جدید بوکان با چه اطلاعات و داده‌هایی قرار است برای شهر بوکان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نمایند؟ با این وضعیت مبهم مالی شهرداری، چه کسی حاضر است پست شهرداری بوکان را قبول کند؟ و میراث‌دار این وضعیت باشد؟ سرنوشت شهرداری بوکان با این همه بدهی چه خواهد شد⁉️