سلام و كمال احترام به استحضار مي رساند، به نظر مي رسد جناب عالي به دليل درگیری هاي شغلی، فرصت و مجال بررسی میدانی چالش های آموزش و پرورش شهرستان بوكان برايتان حاصل نشده و اظهارات آن مقام محترم از تریبون مجلس نشان مي دهد

به گزارش موکریان بوکان آنلاین؛ جوابیه رئیس اداره آموزش و پرورش بوکان در جواب اتهام زنی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب اقای حاج انور حییب زاده بوکانی نماینده مردم محترم بوکان در مجلس شورای اسلامی

با سلام و کمال احترام به استحضار می رساند، به نظر می رسد جناب عالی به دلیل درگیری های شغلی، فرصت و مجال بررسی میدانی چالش های آموزش و پرورش شهرستان بوکان برایتان حاصل نشده و اظهارات آن مقام محترم از تریبون مجلس نشان می دهد که حتی انتصاب چهار مدیر مدرسه در سطح اداره ای با بیش از چهار هزار نیرو، موجبات ایجاد دغدغه و دلواپسی را برایتان ایجاد نموده است ! در راستای رفع ابهامات به وجود آمده و نیز عمل به رسالت نظارتی مجلس، بنده از بازرسی اداره کل و سازمان بازرسی کشور درخواست دارم تا جهت حسابرسی و بازرسی عملکرد مدیریت آموزش و پرورش بوکان برای دوره مدیریت اینجانب اقدام نماید تا مفهوم این بیت عملیاتی گردد ؛خوش بود گر محک تجربه آید به میان ….لازم میدانم به همان ترتیبی که جنابعالی اتهامات واهی را به بنده وارد نموده اید پاسخ لازم را ارائه نمایم؛

۱- بر اساس مجوز بند ه تبصره ٩ قانون بودجه، طی سال ١٣٩٧ تعداد ١٨ واحد تجاری در قسمتی از فضای اضافی و غیرقابل استفاده تعدادی از مدارس، احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت. در این ارتباط به لحاظ آنکه عملکرد این مدیریت از مبنای قانونی و مشروع برخوردار بوده، قویاً اعلام می دارد هیچ گونه معاوضه و مبادله ای با شخص حقیقی یا حقوقی صورت نگرفته است.

از جنابعالی که ادعای واگذاری اراضی آموزشی و پرورشی در مقابل صدور مجوز تجاری سازی را مطرح نموده اید به استناد قاعده البینه علی المدعی، انتظار میرود ارائه و انتشار مدارک مستندات لازم را در این زمینه ارائه و انتشار دهید تا مردم دانای بوکان نسبت به صحت و سقم ادعاهای شما مطمئن شوند.جنابعالی در صحن علنی مجلس، این مدیریت را به نقض قوانین و مقررات متهم نموده اید در حالیکه با یک تماس تلفنی متوجه همه جوانب امر می شدید.

البته از نظر ما فرهنگیان، فرصت ایجاد شده برای نماینده در صحن علنی مجلس باید صرف فریاد برای بهبود وضعیت بهتر معیشت فرهنگیان، اجرای کامل رتبه بندی معلمان، افزایش فضای مناسب آموزشی، افزایش امکانات آموزشی، تعیین وضعیت و تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، وضعیت نیروهای پیش دبستانی، رفع تبعیض و ایجاد عدالت آموزشی شود. به هر حال واگذاری واحدهای تجاری با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط به نحوه انجام معاملات دولتی و در بستر سامانه جامع دولت (ستاد) بدون امکان مداخله مقامات و مسئولین اداری انجام گرفته است.

۲- اسناد و مدارک موجود در دبیرخانه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان مبین این واقعیت است که هیچ گونه مجوزی جهت راه اندازی مدرسه غیردولتی برای مدیر، معاونین و بستگان آنان صادر نشده است. کاش جنابعالی بعنوان نماینده مردم بوکان و بمنظور حفظ شأن مردم که به جنابعالی رأی داده اند، در اظهارت و بیانات خود اطلاعات لازم را در دست می داشتید تا دچار چنین خطای بزرگ و علنی نمی شدید.

٣- در پاسخ به ابهام مربوط به انتصاب غیرقانونی و بی ضابطه افراد در پست مدیریت مدارس، معروض می دارد اولاً طی سال جاری در آموزش و پرورش شهرستان بوکان با چهار هزار نفر نیرو، فقط چهار نفر در سمت های مدیریتی انتصاب یافته اند. ثانیاً انتصاب این افراد متعاقب برگزاری آزمون و کسب حداقل امتیاز و طی مراحل مصاحبه و انجام استعلام لازم از دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته است که برابر عرف موجود نتایج کلیه اقدامات با طی کردن مراحل قانونی مدیران انتصاب یافته اند و حتی اگر یک نفر از مجموعه همکاران شهرستان در این زمینه اعتراض داشته باشد این مدیریت پاسخگو خواهد بود. ثالثاً توانمندی و شایستگی کلیه دبیران و صحت عملکرد نیروها، پیش فرض این مدیریت در انتصابات بوده که بر اساس قوانین و ارزیابی های دوره ای انجام می گیرد نه به موجب سفارشات و یا اخذ نظر موافقت قبلی برخی مقامات و مسئولین. هرچند تا روزی که بنده در این مسئولیت باشم اجازه دخالت در هیچ زمینه ای را به هیچ کسی نخواهم داد.

۴- نتایج و عملکرد مطلوب دانش آموزان بوکانی در همه برنامه های آموزشی در سه مقطع و بویژه در کنکور سراسری و سایر آزمون ها، ریشه در مساعی و سخت کوشی آنان و پایش خانواده های آنان از یک طرف و نیز تلاش وافر معلمین دلسوز از طرف دیگر دارد. با این حال دسته بندی آنها به معلمین خوب و بد و یا متهم نمودن این عزیزان به تلاش مضاعف در مدارس غیردولتی، دور از انصاف است و از وجاهت منطقی برخوردار نیست.

جناب آقای حبیب زاده نماینده محترم مردم عزیز بوکان، یکی از مهمترین وظایف شما بعنوان نماینده مردم این است که شأن و شخصیت مردم حوزه انتخابیه را نگهدارید و تهمت زدن حتی به یک نفر از شهروندان در شأن و شخصیت این مردم و هیچ نماینده مجلسی نیست و اینگونه رفتارها باعث لطمه به جایگاه مجلسی می شود که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری ( دامه برکاته ) آنرا در رأس امور خوانده اند و رفتار اخیر جنابعالی در تضاد با این رهنمودهای مهم است.

در پایان ضمن پوزش از اطاله کلام، تأکید می نماید عرایض فوق به هیچ عنوان در مقام دفاع نبوده و کماکان بر تقاضای خود جهت تسریع در ورود و انجام بررسی های لازم توسط سربازان گمنام، بازرسی اداره کل و سازمان بازرسی در همه ی حوزه ها، به ویژه در آمد سالن های ورزشی و مراکز پیش دبستانی را می نماید.

سلیمان مام عزیزی – مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوکان