صبح پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ "محمدصادق معتمدیان" استاندار آذربایجان غربی به شهر بوکان سفر می‌نماید.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین،صبح پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ “محمدصادق معتمدیان” استاندار آذربایجان غربی پس از حدود ۵ ماه (۱۴۵ روز) از شروع به کارش در این استان به شهر بوکان سفر می‌نماید.

آقای استاندار ٨ ماه از شروع به کار دولت مردمی رئیسی می‌گذرد، اما متأسفانه هیچ تغییری در شهرستان بوکان رخ نداده و هنوز دولت‌مردان روحانی و چهره‌های جریان اصلاح‌طلبان دیروز و منفعت‌طلبان امروز در بوکان حکمرانی می‌کنند.

تاکنون تنها تأثیر تغییرات و عوض شدن دولت در بوکان، معرفی فرماندار جدید بوده و هیچ برکتی ازین دولت شامل حال بوکان نشده است.

بوکان در سال‌های گذشته محلی برای تسویه‌حساب‌های انتخاباتی و عقده‌گشایی مسئولان دون پایه بوده و متأسفانه در سایه شوم این نوع مدیریت‌های مغرضانه، هیچ اتفاق مثبتی به غیر از پسرفت در این شهر دیار موکریان اتفاق نیافتاده است.

بوکانی که به شهر مغزهای متفکر و مفاخر و بزرگان مشهور است، متأسفانه امروزه انسان‌های خوشنام و اکثر بزرگان و دلسوزان شهر در خانه هستند و در حالی که مدیران توانمند در گوشه ادارات قرار گرفته‌اند، انسان‌های آویزان جریان قدرت، منفعت‌طلب و صندلی‌پرست جای افراد خلاق و توانمند را گرفته‌اند.

بیش‌تر پروژه‌ها در بوکان یا تعطیل شده‌اند یا فقط نگهبان کارگاه‌هایشان در محل پروژه برای نگهبانی حضور دارند. کسی پیگیر این وضعیت نیست و سلطان وعده‌ها فقط به پاراف زیر نامه‌هایش دلخوش کرده‌ است و بس. در چند سال گذشته ردیف بودجه بیش‌تر پروژه‌های بوکان از فهرست بودجه کشور خارج شده‌اند و به طور مثال می‌توان به پروژه بیمارستان ۲۵۰ نفری و… اشاره کرد.

جوانان مستعد بوکانی به دولت رئیسی که آن را دولت حق و مبارزه با فساد می‌دانستند، دلخوش به این روزها بودند، اما اتفاقاتی که در بوکان افتاد ۱۸۰ درجه با این وعده‌های دولت اصول‌گرایان تفاوت داشت، جوانانی که ایمان داشتند دیگر قرار نیست حقی از آنان ضایع شود، اما باز هم سرخورده شدند، چرا که جریان قدرت حاکم بر بوکان تمام صندلی‌های مدیریتی را به دوستان و یاران انتخاباتی خود دادند و جایگاهی برای افراد متخصص و لایق و توانمند نگذاشتند و به کارگیری جوانان تنها با خدمت در ستاد انتخاباتی نماینده و همسویی با آقایان و رأی دادن به آنان صورت می‌گیرد، برای تأیید این سخنان سری به ادارات بوکان بزنید تا عمق فاجعه را بهتر دریابید!

در این شهر رانت‌خواران منابع طبیعی به هیچ یک از ثروت‌های ملی رحم نمی‌کنند و برای تصدیق این گفته، رانت‌های افراد جریان قدرت حاکم بر بوکان را در موضوع شن‌ و ماسه بررسی کنید تا ببینید این افراد انگشت شمار چگونه مشغول تاراج بیت‌المال و اموال عمومی هستند؟

آقای استاندار در شهرستان بوکان که مهد فرهنگ و هنر و به ویژه شهر موسیقی و ادبیات است، متأسفانه کمترین فضا برای کارهای فرهنگی و هنری وجود دارد و تنها برنامه‌های سطحی، ضعیف و فیک نورچشمی‌های آقایان مجوز فعالیت می‌گیرند و برای کارهای بنیادی کم‌ترین قدم‌ها توسط مسئولان برداشته نمی‌شود، هرچند دلیل اصلی این موضوع به تنگ نظری‌های خود مسئولان بر‌می‌گردد که در مقابل کارهای فرهنگی بیش‌تر مشغول گزارش منفی رد کردن و کارشکنی و چوب لای‌ چرخ گذاشتن برای فعالیت‌های هنری هستند.

برای اطلاع شما شهرستان ۳۵۰ هزار نفری بوکان به عنوان بزرگ‌ترین شهر جنوب استان هنوز سینما ندارد، چون مسئولان کارنابلد و غیر دلسوزی که در این شهر هستند، هرگز در عمل دغدغه مسائل فرهنگی را نداشته و فقط به دنبال عکس یادگاری و جلسات بی‌نتیجه و فرصت‌سوزی هستند. آقای معتمدیان، فعالیت‌های مدنی و سیاسی در این شهرستان محدود است.

احزاب و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) که می‌توانند چشم بینا، گوش شنوا و بازوهای توانمندی برای نهاد دولت باشند، اینجا سربار و مزاحم‌اند. فردا که به بوکان عازم خواهید شد از هیچ یک از احزاب و سازمان‌های مردم نهاد دعوت به عمل نیامده است. رسانه‌های منتقد توسط جریان قدرت حاکم بر بوکان تحت فشارند و بارها به دادگاه کشانده شده‌اند.

بوکان نخبگان ورزشی فراوانی را تربیت کرده و در گذشته یکی از قطب‌های ورزشی غرب کشور بود، اما اکنون وضعیت ورزشی شهرستان از لحاظ توسعه به زیر صفر رسیده و پروژه‌ها نمیه کاره رها شده‌اند. تنها دل‌‌خوشی مردم تیم فوتبال سردار کردستان بود که با بی‌‌مدیریتی و بی‌تدبیری مدیران سفارشی از لیگ دو به شکل افتضاحی به لیگ دسته سوم کشور سقوط کرد و آن را به نابودی کشاندند.

آقای استاندار اگر می‌خواهید در این وضعیت بحرانی شهرستان بوکان اتفاق مثبتی ایجاد کنید به فرماندارتان توصیه کنید که قاطع در برابر این جریان قد علم کند و جلوی زیاده‌خواهی‌های آنان را بگیرد که اگر چنین نشود، مطمئن باشید مردم در انتخابات آتی طور دیگری در مورد دولت رئیسی تصمیم خواهند گرفت.