به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ جلال محمودزاده نماینده مردم شریف مهاباد در مخالفت با طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس گفت؛ بنا به اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در شرایط ضروری طرح ها را به کمیسیون ارجاع می دهد اما در شرایط کنونی چه ضرورتی دارد که طرح محدود کردن فضای مجازی را به کمیسیون […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ جلال محمودزاده نماینده مردم شریف مهاباد در مخالفت با طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس گفت؛

بنا به اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در شرایط ضروری طرح ها را به کمیسیون ارجاع می دهد اما در شرایط کنونی چه ضرورتی دارد که طرح محدود کردن فضای مجازی را به کمیسیون ارجاع و تصویب کنیم. ما باید تمام نمایندگان را در مسائل اساسی دخیل کنیم.

بر اساس طرح اگر شبکه های خارجی نتوانند ظرف ۴ ماه در ایران دفتر ایجاد کنند با توجه به تحریم ها حتما نمی توانند دفتر ایجاد کنند و بنا بر این بعد از ۴ ماه این شبکه‌ها بسته خواهند شد و کسب و کارها و ارتباطات اجتماعی و شغل های کشور را به تعطیلی خواهند کشاند خصوصا در شرایط کرونایی که اکثر مبادلات و کسب و کارها از طریق شبکه های مجازی انجام می شود.

این طرح شبکه های اجتماعی را مسدود خواهد کرد و زیان جبران ناپذیری به اقتصاد و روابط مردم وارد خواهد کرد. اگر این شبکه های مجازی نبودند آموزش و پرورش در این دوران کرونایی چگونه می توانست دانش آموزان را پوشش دهد.