به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ دکتر محمدقسیم عثمانی نماینده سابق بوکان با انتشار پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. 🔻متن پیام به شرح ذیل است: بنام آنکه جان را فکرت آموخت 🔸 هر سایش قلم تو بر صفاى اندیشه و هر ارسال پیامت بر صفحه خرد، مى‌تواند حق و ناحق را بجا آورد و یا […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ دکتر محمدقسیم عثمانی نماینده سابق بوکان با انتشار پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

🔻متن پیام به شرح ذیل است:

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

🔸 هر سایش قلم تو بر صفاى اندیشه و هر ارسال پیامت بر صفحه خرد، مى‌تواند حق و ناحق را بجا آورد و یا جابجا کند پس تو باید بدانى که کیستى، چیستی و چگونه باید باشى!
🔹 تو باید همان انسان نیک نیت و خیراندیشی باشى که قلمت، آبروى تو و خبرت شخصیت توست. پس نه قلمت را بفروش که بی‌آبروى شوى و نه خبر کذب بنه که شخصیتت را بر باد دهی.
🔸 تو با درایت و صداقت می‌توانی بر این پیشه‌ى ریشه‌ای انتخابیت ارزش بیفزایی و یا با کتمان حقیقت و برش واقعیت، سر شرافت و شهامت را ببرّى و انسانیت را به سلاخه بکشى و بر پول و مال کرنش کنى و زانو بزنى.
🔹 تو می‌توانی چراغ روشنگر مسیر و طریق باور، اندیشه و قضاوت مردم باشى و می‌توانى گمراهگرى قهار و اغواگرى شیّاد باشى و با اغواگرى مردم را از اطلاع درست و قضاوت منصفانه، منحرف سازی تا نانى بیشتر بخورى، ببرى و ببُرّى.
🔸آرى تو می‌توانى همچون اصحاب پیامبر امانتدارى امین و سلیم براى انتقال گفتارها و کردارها باشى و میتوانى مزدورى کم بها و متغیرالاحوال باشى که از کتمان حقیقت و چنگ اندازى به رخ راد مردان و پاک زنان این دیار، به اقتضاى شرایط ارتزاق کنى.
🔹 خبرنگار باهمت، حقیقت جو و شجاع سرزمینم می‌تواند با آراستگى و پیراستگى و تجهیز خود به سپر غیر قابل نفوذ تقوا و اخلاق، ناجى حال و روز مردم، گفتمان ساز توسعه فراگیر، نورافکن راه پیشرفت و سعادت، تسریع گر رفع مشکلات و کسب امکانات و از همه مهمتر خالق “جامعه‌اى پرسشگر” و “مسئولینی پاسخگو” باشد.
🔸 خبرنگار باعزت داراى یک استحکام و انسجام منطقى، مستدل و مستمر است که با جریانات سیاسی و منافع شخصى خود، جهت نمی‌یابد بلکه جهت یابی وى بر اساس ذات حقیقت‌جویی، امانت دارى، درستکارى، راست‌گویی و راست نمایی بدون غل و غش و بدون تورش و سوگیرى است و هر برش، سانسور و موذیگرى پیدا و پنهان، خبرنگار را به سطح خبرچینى و لجن پراکنى، تنزل‌شأن خواهد داد.
🔹 خبرنگار درستکار با اخبار صحیح خود در خیر و صواب قضاوت منصفانه همه آحاد مردم سهیم است و خبرنگار نادرست در گناه و عقاب همه قضاوت‌هاى نادرستى که در اثر گمراه کنندگى رسانه رخ مى‌دهد، شریک است.
🔸 خبرنگار باید نیک بداند که تفاوت ارزش “رسانه درست” با “رسانه نادرست” آنقدر زیاد است که در قیمت نمى گنجد و هر کس به هر قیمت این جایگاه را بفروشد متضرر خواهد بود.
🔹شاید در کوتاه مدت بتوان با قلم فروشى، باجگیری، رانت خواهى و کتمان حقایق و واقعیات، پول بیشترى در آورد اما در میانمدت، این شیوه منجر به تنزل جایگاه و زیان غیر قابل جبران مادى و معنوى و خسران ابدی خواهد شد.
🔸 برای خبرنگاران سرزمینم “بهترین بودن”را آرزو دارم و از خداوند متعال میخواهم با عنایت و هدایت خویش راه کج را بر آنان مسدود و راه درست را بر آنان مفتوح دارد و پاداش “امین بودن”را براى آنان متجلى و برقرارسازد. ان شاء الله
🔹 این روز را به همه خبرنگاران با عزت شهر و سرزمین عزیزم ایران، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و همراهى نیت پاک الهى را برایشان آرزومندم.
پاینده و برقرار باشید.

محمدقسیم عثمانى
١٧ مرداد ۱۴۰۰

⚠️پ.ن:
🔻انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده کنونی بوکان هم با انتشار یک عکس دانلود شده از اینترنت، روز خبرنگار را تبریک گفت. خداقوت😉