معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش سنگین برف و کولاک امروز (شنبه ۱۹ بهمن) در مناطق مختلف این استان راه ارتباطی ۱۷۸ روستا را مسدود کرده است.

رامبد نوذری  گفت: راه این تعداد روستا در ۶ شهرستان‌ بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امروز موجب قطعی ارتباط آنها شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده در شهرستان دیواندره با ۹۰ آبادی است و در سنندج و بانه هر کدام راه ۳۰ روستا، در سقز ۲۰ روستا و در بیجار راه هشت روستا را مسدود کرده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: کولاک عمده دلیل مسدود شدن این راه هاست که راهداران از با تلاش بی وقفه برخی از مسیرها را بازگشایی کردند اما همچنان تداوم بارش ها و وزش باد شدید مانع از باز بودن جاده‌های فرعی و روستایی شده است

نوذری با اشاره به محدودیت ترافیکی در ۲ محور استان کردستان اضافه کرد: هم اکنون محور سنندج – دیواندره در محدوده کانی نیمه روژه با کولاک شدید و کاهش دید مواجه است و پلیس به پیشنهاد راهداری تردد وسایل نقلیه سنگین را در این محور ممنوع اعلام کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به کولاک شدید و بارش سنگین برف، گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد – اورامان و پاوه نیز از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) تا اطلاع ثانونی مسدود شده و امکان تردد در این مسیر به  هیچ عنوان وجود ندارد.