دکتر «محمدقسیم عثمانی» نماینده‌ی منتخب مردم بوکان در مجلس دوازدهم، از پروژه ساخت کنارگذر این شهرستان و تقاطع‌های آن بازدید کرد. وی در این بازدید میدانی به ارزیابی میزان پیشرفت پروژه، نحوه‌ی اجرا و همچنین موانع پیش‌ِ‌روی آن پرداخت. علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، پروژه‌ی کنارگذر در حال حاضر با مشکلات زیادی روبرو است که عملیات […]

دکتر «محمدقسیم عثمانی» نماینده‌ی منتخب مردم بوکان در مجلس دوازدهم، از پروژه ساخت کنارگذر این شهرستان و تقاطع‌های آن بازدید کرد.

وی در این بازدید میدانی به ارزیابی میزان پیشرفت پروژه، نحوه‌ی اجرا و همچنین موانع پیش‌ِ‌روی آن پرداخت.

علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، پروژه‌ی کنارگذر در حال حاضر با مشکلات زیادی روبرو است که عملیات ساخت را در برخی قسمت‌ها کُند و در بخش‌هایی تعطیل و با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

۱. معارضان باند شرقی هم‌اکنون، کنارگذر در سه نقطه با معارض مواجه است و برای ادامه‌ی ساخت، لازم است این زمین‌ها در باند شرقی آزادسازی و رفع معارض شوند.

۲. پل‌های رها شده و بلاتکلیفدر مسیر این کنارگذر، سه تقاطع وجود دارد: تقاطع جاده میاندواب، نرسیده به روستای ناچیت، تقاطع جاده سد و تقاطع جاده بوکان- سقز. ساخت پل بر روی این سه تقاطع بخشی از پروژه است اما پیمانکارِ پل‌ها، آن را به حال خود رها کرده و از مدت‌ها پیش این پل‌ها بلاتکلیف مانده‌اند. بدون وجود آن‌ها کنارگذر حتی در صورت اتمام نیز کارآیی لازم را ندارد و این تقاطع‌ها موجب بروز تصادف و خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند.

۳. بدون راه، بدون دسترسی هیچ نقطه‌ای از این مسیر، حتی نزدیک روستاها نیز پل زیرگذری برای تردد و دسترسی اهالی منطقه وجود ندارد. برای احشام نیز محل عبوری در نظر گرفته نشده است.

دکتر عثمانی در پی این بازدید، در تماسی تلفنی با «خیرالله خادمی» معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور درباره این پروژه با وی به گفت‌وگو پرداخت.

دکتر قسیم در این گفت‌وگو بر رفع ایرا‌د و موانع پیش‌ِ روی پروژه تاکید کرد و خواستار «تعیین مجری ساخت پل در این تقاطع‌ها»، «پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه» و «رفع معارض و آزادسازی مسیر» شد.

دکتر عثمانی همچنین از پیگیری‌هایی که توسط نماینده کنونی بوکان حاج انور حبیب‌زاده برای این پروژه صورت گرفته است قدردانی کرد.

پ.ن:دکتر محمدقسیم عثمانی از ۷ خرداد ماه سالجاری به عنوان نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

  • نویسنده : محمد رحیمی