باند و شناسایی اشخاص(معمولا مردان مُسن) و ایجاد رابطه دوستی اقدام به اغفال آنها و در ادامه تهدید و اخاذی می‌نمایند موضوع دستگیری عاملان آن در دستورکار پلیس قرار گفت.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ سرهنگ سلمان حیدری گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه افرادی با تشکیل باند و شناسایی اشخاص(معمولا مردان مُسن) و ایجاد رابطه دوستی اقدام به اغفال آنها و در ادامه تهدید و اخاذی می‌نمایند موضوع دستگیری عاملان آن در دستورکار پلیس قرار گفت.

حیدری افزود: مامورین با بررسی و تحقیقات فنی و میدانی و دعوت از شاکیان،۷نفر آقا و۳نفر خانم به عنوان اعضای باند شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر که متهمین در تحقیقات پلیسی به ارتکاب اتهامات اعتراف نمودند.

رئیس پلیس بوکان با اشاره به معرفی دستگیرشدگان به همراه پرونده به مرجع قضایی، گفت: متهمان در سطح شهر و یا از طریق صفحات مجازی، افراد موردنظر را شناسایی و پس از اغفال از طریق ارتباط و دوستی و یا قول ازدواج، آنها را به پخش تصاویر تهدید و مبالغی را به اجبار دریافت می نمودند.

وی در پایان تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد و از شهروندان خواست در صورتی که در این خصوص شکایتی دارند می‌توانند به کلانتری ۱۲ مراجعه نمایند.