سخنان حبیب‌زاده بوکانی واکنش دکتر انور ضیایی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بوکان را به دنبال داشت و وی با انتشار گزارشی جهت تنویر افکار عمومی نسبت به سخنان نمانیده بوکان در مجلس شورای اسلامی روشنگری نمود.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، روز گذشته کانال نزدیک به انور حبیب‌زاده بوکانی گزارشی را در خصوص بازدید مسئولان بوکانی و استانی از دانشگاه آزاد اسلامی و سخنان انور حبیب‌زاده بوکانی در مورد وضعیت دانشگاه منتشر کرد.

سخنان حبیب‌زاده بوکانی واکنش دکتر انور ضیایی رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بوکان را به دنبال داشت و وی با انتشار گزارشی جهت تنویر افکار عمومی نسبت به سخنان نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی روشنگری نمود.

متن این گزارش که در اختیار بوکان آنلاین قرار گرفته است به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم؛
در جواب مطالب مطرح شده از زبان نماینده مردم فهیم بوکان در مجلس شورای اسلامی لازم است توضیحاتی را خدمت همشهریان منصف، آگاه و با بصیرت عرض نمایم. از آنجایی که ادب، اخلاق و شعور را از همشهریان خوب، فهیم و نازنینم یاد گرفته ام بنده بدون بکار بردن نسبت‌های ناروا به دیگران فقط مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی بیان می نمایم. چون برای بنده پیشرفت، توسعه، آرامش و آبروی شهرستان از منافع شخصی مهم‌تر است.

کارنامه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برای همه مردم و حتی سطح استان کاملا واضح و مبرهن است تا جایی که این دانشگاه در بین واحد‌های استانی همیشه از واحد‌های نمونه استان بوده و هست. عملکرد این واحد دانشگاهی در حوزه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی گواهی بر این ادعاست. کاش نماینده محترم شهرستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان را با تمام واحد‌های استان مقایسه می‌کردند و آن وقت در مورد مطلوب بودن یا مطلوب نبودن شرایط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان اظهار نظر می‌کردند. قضاوت این مقایسه عملکردی را با بررسی سایر واحدهای دیگر به مردم واگذار می‌کنم.

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در دوره مدیریت اینجانب تکریم خانواده‌ها و دانشجویان عزیز بوده، تا جایی که با درک شرایط نامناسب اقتصادی، هیچ گاه دانشجویان و خانواده‌های آنها را به خاطر اخذ شهریه تحت فشار قرار ندادیم و همیشه تلاش ما این بوده که عزت دانشجویان حفظ شود. لذا دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان چیزی بالغ بر ۶ میلیارد تومان طلب از دانشجویان (شهریه دانشجویان) دارد، اما با درک شرایط مالی خانواده‌ها، با نهایت احترام با دانشجویان در خصوص وصول شهریه برخورد شده است. در ضمن واحد بوکان ۷ میلیارد تومان طلب از سازمان مرکزی دارد که در حساب فی مابین واحد و سازمان است، اسناد و مستندات آن موجود است. که متاسفانه نماینده شهرستان به این موارد اشاره نکردند.

و در مقابل دانشگاه از بابت حق‌الزحمه مدرسان عزیز و گرانقدر حق‌التدریس و بیمه و مالیات، بدهی مالی دارد که اینجانب خود را همیشه شرمنده این قشر زحمت کش دانسته و می دانم و تا جایی هم که مقدور بوده هر نوع درخواست مساعده مالی این عزیزان را با روی گشاده پذیرفته و در حد توان پرداخت کرده‌ایم. لازم به ذکر است حقوق همکاران و اعضای هیأت علمی به روز پرداخت شده است و بدهی از این بابت نداریم.

برای اولین بار در دوره مدیریت اینجانب چندین رشته کارشناسی ارشد و چندین رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته برای واحد بوکان تصویب شد و زمینه ادامه تحصیل برای دانشجویان متقاضی این رشته‌ها که از خواسته‌های به حق آنها بود فراهم گردید، آنهم رشته‌هایی که جزو بهترین رشته‌های دانشگاهی هستند (ارشد بالینی، حقوق عمومی، عمران، برق قدرت، زبان انگلیسی و زبان و ادبیات فارسی)

دانشگاه همیشه بر روی مردم و مسئولین شهرستانی و استانی باز بوده و بهترین گواه و شاهد برای اثبات این ادعا، خود مردم و مسئولین شهرستانی و استانی هستند که میزان حضور آنها قابل قیاس با هیچ دوره ای نبوده و نیست، چندین بار رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان و معاونین آنها و نیز همکاران سازمان مرکزی از واحد بوکان بازدید کرده اند که مستندات آن موجود است.

جذب اعضای هیات علمی از طریق فراخوان سراسری سازمان مرکزی صورت می‌گیرد و واحد‌های دانشگاهی در جذب افراد بومی و غیر بومی هیچ نقشی ندارند، در عین حال بسیاری از جوانان نخبه شهرستان بوکان نیز در شهرهای دیگر کشور به عنوان هیات علمی جذب و مشغول خدمت هستند. کاش نماینده شهرستان از آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های جذب هیات علمی آگاهی داشتند.

سازمان مرکزی دانشگاه با داشتن اختیارات قانونی خود در یک مقطع زمانی اقدام به تجمیع مالی حساب واحدهای دانشگاهی در سطح کشور نمود و پول این واحدها در حساب فی مابین واحدها و سازمان مرکزی قرار داده شده و قابل استرداد است که در چندین مرحله مبالغی برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه به حساب واحد بوکان واریز شده است.

نماینده محترم شهرستان بوکان کاش به جای زدن تیشه به ریشه نهال تنومند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و کوچک جلوه دادن این دانشگاه پرافتخار در این شرایط فعلی که مدیریت شهرستان بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی دارد، به جای ایجاد دو دستگی و چنددستگی، صرفا در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان و ارائه خدمت صادقانه به مردم گام بر می‌داشتند و از همه توان خود برای کمک به مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان استفاده می‌کردند چرا که موفقیت مدیریت جدید دانشگاه آرزوی قلبی ما و همه کسانی است که دل در گرو پیشرفت و آبادانی شهرستان دارند. مردم کارنامه عملکرد مسئولین را به خوبی می‌بینند و البته مردم بهترین قاضی برای ارزیابی عملکردها هستند.


خدا را شاکرم که در دوران مدیریتم با همکاری و همراهی اعضای محترم هیات علمی، کارکنان زحمت‌کش و مسئولین شهرستانی و استانی از همه توان و ظرفیت خود برای توسعه دانشگاه بهره گرفته‌ام. از جمله تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های برق، فیزیک، روان‌شناسی، عمران…، بازپرداخت کل وام‌های ساختمان آموزشی و سوله ورزشی، توسعه فضای سبز، احداث پارک دانشگاه، پارکینگ دانشجویی، آسفالت محوطه و خیابان منتهی به دانشگاه، سالن سلف سرویس، کارگاه برق، لابراتوار زبان، سالن اجلاس، وصل فاضلاب دانشگاه به شبکه سراسری آنهم در منطقه سنگ‌شکن، تبدیل وضعیت همکاران اداری و اعضای هیأت علمی، اخذ سند ثبتی تک برگ دانشگاه و… .
در خاتمه از خداوند متعال می‌خواهم که به ما بصیرتی عنایت کند که بتوانیم همدیگر را تحمل کنیم و به جای بیان خواسته‌ها و منافع شخصی، برنامه‌هایی عملیاتی برای حل مشکلات عدیده مردم داشته باشیم و از خداوند متعال برای مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان توفیق و سربلندی در انجام این وظیفه و رسالت خطیر را مسئلت می نمایم.