دادستان عمومی و انقلاب بوکان گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و شب یلدا ۱۱ زندانی مالی و جرایم غیر عمد از زندان این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش بوکان آنلاین؛ علی زاهد روز سه شنبه اظهار داشت: در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بخشنامه رییس قوه قضاییه، آزادی زندانیان غیرعمد در دستور کار مسوولان این شهرستان نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرکشی مستمر و مداوم قضات و بررسی میدانی از زندان بوکان به صورت مداوم در دستور کار قرار دارد ادامه داد: ۸۰ درصد زندانیان واجد شرایط که قادر به تودیع وثیقه بودند به مناسبت شب یلدا به مرخصی اعزام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بوکان گفت: هر ماه و برای حمایت از خانواده‌های بی بضاعت زندانیان پنج بسته معیشتی شامل برنج، قند، حبوبات هر کدام به ارزش بیش از سه میلیون ریال در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه آزادسازی زندانیان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود افزود: سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به یک فرهنگ عمومی تبدیل نمایم چرا که این سنت حسنه نشان از کرامت دنیا و شرافت آخرت است و باید از داشته‌های خود به نیازمندان کمک کنیم.