مردم بوکان قدردان زحمات تلاشگران عرصه امنیت و انضباط اجتماعی هستند

به گزارش موکریان بوکان آنلاین؛ امنیت از جمله مقولاتی است که مورد نیاز اصلی و اساسی بشر است و در کشور ما یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی بحث امنیت است که همواره در عرصه‌های مختلف در مسیر تحقق امنیت تلاش کرده و امنیت پایدار کشور ما مرهون خدمات و زحمات فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی است.

نیروهای انتظامی که از جان خود برای امنیت کشورمان می‌گذرند، بدون تردید جان برکفانی هستند که همیشه در عرصه حفظ نظم و امنیت کشور، بیدار و هوشیار همچون بازوانی قدرتمند با فداکاری، تلاش و پیگیری‌های مجدانه، نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

سطح محدوده مسئولیت بی دریغ نیروهای انتظامی در حفظ امنیت بسیار سخت است و تقدیر از فعالان عرصه صیانت از امنیت از سوی شهروندان حتی با اهدای یک شاخه گل آن‌ها را دلگرم‌تر خواهد کرد. زیرا هر آنچه از امنیت و آرامش داریم مدیون محبت‌های خالصانه، صادقانه و تلاش‌ها و زحمات بی شائبه نیروهای نظامی و انتظامی است.

جایگاه و نقش نیروهای انتظامی به عنوان امین مردم در حفاظت از جان، مال و آبروی شهروندان بسیار باارزش است و این نیروها ضابط اجرایی شهر هستند و در طول مأموریت‌های اجرایی همواره دوش به دوش مسئولان شهری و حتی گاهی جلوتر از آنان در صحنه حضور دارند. پرسنل فداکار نیروی انتظامی با تلاش لحظه به لحظه خود ضامن امنیت ملی، وحدت ملی و ترجمان اقتدار ملی هستند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حریم سرافراز نیروی انتظامی و با تجلیل از بزرگ مردان سبزپوش جان برکف که بی تردید کار و تلاش خستگی ناپذیر و ایثار بی وقفه آنان زمینه‌ساز استقرار سلامت اجتماعی و امنیت جامعه اسلامی می‌باشد، باید به آنان دست مریزاد گفت. بدون شک زحمات و تلاش‌های نیروهای محترم انتظامی شهرستان بوکان در برقراری نظم و امنیت اجتماعی جای قدردانی دارد.

مردم همواره انتظار دارند که با درایت و تدبیر و قاطعیت دادستانی محترم بوکان و نیروهای خدوم انتظامی کسانی را که قصد دارند در فضاهای حقیقی، مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایجاد مزاحمت کرده و یا به توهین، نشر اکاذیب، هتک حرمت و تشویش اذهان عمومی، اقدام کنند، بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای و با اثبات عمل مجرمانه دستگیر و تحویل مقامات قضائی داده شوند تا به اشد مجازات برسند.

قدردانی از تلاش‌های ارزنده و زحمات نیروی پلیس در ایجاد نظم، امنیت و آسایش برای مردم و پیشگیری و کاهش جرایم و نیز فرصتی برای مرور رشادت‌های ایثارگران عرصه اقتدار کشور است. مردم فهیم و صبور شهرستان بوکان، همواره قدردان زحمات خستگی ناپذیر تلاشگران عرصه امنیت و انضباط اجتماعی بوده و خاطره و مجاهدت‌های آنان در عرصه‌های مختلف را از یاد نخواهند برد.

خوشبختانه امروز در شهرستان بوکان با اقدامات انجام شده در این حوزه‌ها، شاهدیم که ارتکاب جرایم کاهش پیدا کرده و این را مدیون زحمات نیروهای انتظامی هستیم و واقعا لازم است که از زحمات و ایثار این نیروهای خدوم قدردانی شود.

دادستان بوکان به همراه مسئولان محترم نیروی انتظامی، پیگیر حل معضلات و مشکلات مناطق مختلف شهر بوکان شده و در فضاهایی که بروز جرم و زمینه‌های جزم‌خیزی در آن فراهم بود؛ چه در حوزه امنیت شهروندان، شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش، حمل سلاح سرد و چاقوکشی‌های متعدد در سطح شهر، اعتیاد، سرقت و فعالیت شبکه‌های مرتبط با قاچاق، خوشبختانه تحرکاتی که اکنون از سوی تیم‌های عملیاتی پلیس بوکان صورت گرفته یک روی سکه است و روی دیگرش امنیتی است که ایجاد شده و باید تثبیت شود.

مردم همواره درخواست‌شان این بوده که دادستان بوکان به همراه مسئولان نیروی انتظامی، بتوانند شاخصه اول زندگی را به سطح خیابان‌های شهر برگردانند. این شاخصه امنیت است که در هر محله اهمیت ویژه‌ای دارد. شهروندان به حرکت اخیر که در زمینه جمع‌آوری اراذل و اوباش در سطح شهر صورت گرفت خوشبین هستند.

شهروندان می‌خواهند مناطق شهر بوکان به شرایط امنیت اجتماعی و محیطی خوبی برسند. دستگیری و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و جمع‌آوری مخلان امنیت شروعی برای این حرکت اجتماعی بود و به همان اندازه که می‌تواند مؤثر باشد، اگر نسبت به انجام اقدامات لازم بعدی غفلت کنیم، می‌تواند بی‌اثر شده و باعث بازگشت این مناطق به وضعیت قبلی شود.

البته هم در نیروی انتظامی‌ اشتیاق خوبی برای پیگیری این موضوع می‌بینیم و هم در دستگاه قضایی شاهد قاطعیت در صدور احکام و حضور مؤثر در محدوده بوده‌ایم. حال که زیرساخت امنیتی در سطحی مناسب برای محلات بوکان ایجاد شده است، سایر نهادها هم باید گام‌های بعدی را بردارند. به هر صورت این وظیفه اصلی سازمان‌ها و نهادهاست که حضور پیدا کنند و اگر مسئولیت دارند باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.