به گزارش مکریان بوکان آنلاین، برای کسانی که بدون استفاده از رانت، تقلب و تملق به قدرت می‌رسند صعود معنی دیگری دارد آنها نه تنها مغرور نمی‌شوند بلکە خود را بیشتر در بین مردم حس می‌کنند حسی که شیرینترین حس انسانی است و نشان از بلوغ عقلی و فکری دارد. این حس را نمی‌شود در […]

به گزارش مکریان بوکان آنلاین، برای کسانی که بدون استفاده از رانت، تقلب و تملق به قدرت می‌رسند صعود معنی دیگری دارد آنها نه تنها مغرور نمی‌شوند بلکە خود را بیشتر در بین مردم حس می‌کنند حسی که شیرینترین حس انسانی است و نشان از بلوغ عقلی و فکری دارد. این حس را نمی‌شود در هیچ کارخانه‌ای ساخت و یا در هیچ بازاری خرید باید در چنین موقعیتی بود و اجازه داد تا سینه آدمی گلستان محبت همگان شود. افکار منفی را به دور ریخت و سنگ صبور مردم شد و کوتاه سخن این که به جمع بالغین فکری، عقلی و شخصیتی پیوست.

🔻افرادی که در جریان زندگی به چنین بلوغی می‌رسند خودبه‌خود در مسیر بالندگی و شکوفایی قرار می‌گیرند زندگیشان لبریز از محبت و مهربانی خواهد شد. برای این افراد حتی روش و هنگام مردن هم اهمیتی خاص پیدا می‌کند. زیرا آنان نگران تصمیمات خود به خصوص آن قسمت از تصمیمات که موثر در زندگی دیگران خواهد بود هستند. بیگدار هرگز به آب نمی‌زنند، زود قضاوت نمی کنند و ناپخته جملات را ردیف نمی‌نمایند و به قول معروف به درستی دو گوش و یک دهان و مغزی فعال دارند. این افراد از میدان مسابقه حذفی خارج شده و حتی اگر دیگران، آنها را بازنده بدانند برایشان با لذت‌تر از ضایع کردن حق و حذف ناجوانمردانه دیگران است. افراد بالغ، به نقطه اوج رسیدهاند و با تمام وجود دریافته‌اند که زندگی مثل یک بازی برای آمدن و نماندن است.

🔻آنها فهمیده‌اند که بهترین روش زندگی کردن، توزیع مهربانی و ترویج عشق و دوست داشتن دیگران است. هر گز نمی‌توانند خود را در جزیره‌ای تنها ولو با همه امکانات و لذایذ تصور کنند.

🔻افراد بالغ در مواجهه با دیگران به خوبی‌ها و زیبایی‌های اشخاص دیگر اشاره می‌کنند که مبادا برداشت و تصورات منفی در جامعه عادی و معمول گردد. دیگران نیز در مقابل این افراد نسبت به خود احساس خوبی پیدا می‌کنند.

🔻آنان اگر انتقادی هم می‌کنند، یک انتقاد عقلانی است و انتقادشان نه تنها براساس تنش و تخریب نیست. بلکه منطقی و قابل شنیدن است. نیازی به رعشه و لرزش جسم و لکنت زبان واحساس و استرس نتایج منفی آن ندارند این گروه از انسان‌ها در صورت نیاز، نظرشان را اعلام می‌کنند و سعی بر به کرسی نشاندن نظرشان به هر قیمتی ندارند. می‌گویند و عبور می‌کنند و مطمئن هستند ازاینکه طرف مقابل در خلوت خویش خواهد پذیرفت.

🔻افراد بالغ، از چسبیدن به سیستم‌های فکری و فلسفی خاص فارغ‌اند، آنها مطالعه می‌کنند و با دقت، به نظر دیگران توجه می‌کنند، اما بنده یک شخص یا یک مکتب خاص نمی‌شوند. از کسی بت نمی‌سازند و هیچ انسانی را تقدیس نمی‌کنند. از ژرفای وجودشان آشکار است که همانا وارسته وارسته هستند. این افراد، هم در زندگی و هم جدا از زندگی هستند. به مکتب، افکار، اشیا، اشخاص و گروهی خاص نمی‌چسبند.

🔻افراد بالغ، به رنج‌هایشان لبخند می‌زنند و می‌دانند که زندگی با همه سختی‌ها و تلالوء رنگ‌های دل‌فریبش در گذر است. مهرورزی نشانه بلوغ است نه تسلیم.

🔻خدا را شاکرم که نشانه‌هایی از این افراد را در خود حس می‌کنم و از گروه هتاکان به قدرت رسیده این روزها نیستم دور از شهر و دیار خود خسته و رنج دیده اما سربلند سر بلند زنده‌ام و هیچ نقشه شومی از درون آزارم نمی‌دهد. برای حفظ قدرت با گرگ‌ها دمخور نیستم و نیازی به تخریب خادمین مردم ندارم. بالاخره انسانم و بزرگترین آرزویم همان انسان بودن، نفس کشیدن و زندگی کردن در جمع انسان‌ها است.

  • نویسنده : خالد رحمانی