فرمانده انتظامی بوکان از حضور مستمر پلیس در پارک‌ها و بوستان‌ها به منظور صیانت از آسایش و آرامش شهروندان خبر داد

💢 فرمانده انتظامی بوکان از حضور مستمر پلیس در پارک‌ها و بوستان‌ها به منظور صیانت از آسایش و آرامش شهروندان خبر داد

سرهنگ سلمان حیدری فرمانده انتظامی بوکان گفت: مواد مخدر و اعتیاد از آسیب‌ها و گرفتاری‌های اجتماعی محسوب می‌شود که جامعه بشری امروزه با آن درگیر بوده و مردم در مقایسه با سایر آسیب‌های اجتماعی، حساسیت و نگرانی بیشتری نسبت به اعتیاد دارند. اعتیاد ضمن اینکه در نتیجه سایر آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید خود نیز زمینه‌ساز و آغازگر بسیار از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی(نظیر: فقر، از دست دادن شغل، طلاق و فرزند طلاق، کودک کار، ترک تحصیل، فرار از منزل، سرقت، تکدی‌گری و….) می‌باشد.

رئیس پلیس بوکان اینگونه اعتیاد را تعریف نمود: گرایش زیاد و غیر قابل کنترل و ادامه‌دار به مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی به نحوی که فورا یا به مرور در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی مصرف کننده اخلال ایجاد کند و ترک آن بدون مداخلات درمانی غیرممکن و یا حداقل بسیار به سختی صورت گیرد.

این مقام انتظامی افزود: اعتیاد یک پدیده یا معضل اجتماعی است و قطعا آسیب‌پذیری تنها متوجه شخص درگیر بیماری اعتیاد نیست و خانواده و دوستان و جامعه نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر می‌پذیرند و این موضوع نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی را پررنگ‌تر می‌نماید.

حیدری ادامه داد: پلیس به عنوان عضوی از ستاد کشوری و شورای فرعی شهرستانی مبارزه با مواد مخدر، همیشه اقدامات قاطعی در برخورد با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و همچنین جمع آوری معتادین متجاهر انجام داده است و این اقدامات مقطعی نبوده و به صورت مستمر ادامه دارد. اما معتاد یک بیمار است و درمان و بازپروری و حمایت اجتماعی از وی باید در اولویت باشد و همه دستگاه‌های مسئول لازم است وظایف خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان بوکان در زمینه جمع‌آوری معتادین متجاهر فقدان کمپ ماده ۱۶ و ماده ۱۵ می‌باشد و این موضوع خواسته همیشه انتظامی شهرستان از نهادها و ادارات ذی ربط بوده است. چون معتادین جمع آوری شده نیاز به مکانی برای نگهداری دارند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به نگرانی‌ها و خواسته‌های به حق شهروندان در خصوص بوستان‌ها و پارک‌ها تصریح کرد: انتظامی شهرستان برنامه‌های منسجم و خوبی در زمینه برقراری امنیت این اماکن و برخورد با معتادین متجاهر در دست اقدام و اجراء دارد و در روزهای آتی شهروندان محترم نتایج مثبت آن را مشاهده خواهند نمود.