سایت همسو و نزدیک به نماینده بوکان با انتشار عکس و خبری از این دیدار، مدعی شد که در این جلسه خودمانی مطالبات صنفی و دغدغه‌‌ی خبرنگاران مطرح شده است!

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ روز جمعه دو رسانه محلی بوکان با حضور در منزل انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم شهرستان با وی دیدار کردند و سال تازه را به وی تبریک گفتند.

بعد از این نشست، سایت همسو و نزدیک به نماینده بوکان با انتشار عکس و خبری از این دیدار، مدعی شد که در این جلسه خودمانی مطالبات صنفی و دغدغه‌‌ی خبرنگاران مطرح شده است!

این در حالی است که بیشتر رسانه‌های بوکان در این دیدار و نشست حضور نداشتند و تنها سه نفر از خبرنگاران رسانه‌های نزدیک و همسو با نماینده مردم بوکان در منزل شخصی وی حضور یافته‌اند.

پس باید اذعان کرد که این افراد که در دو سال اخیر در برابر شکایت‌های متعدد نماینده مردم بوکان از همکار خود به عنوان مدیر فراگیرترین رسانه منطقه موکریان و کُردستان همیشه سکوت پیشه کرده و کاملا بی‌تفاوت بوده‌اند، هرگز برای پیگیری مطالبات صنفی رسانه‌ها به دیدار این نماینده محترم نرفته‌اند و برگزاری این گونه جلسات آن هم فقط با یک سری خبرنگار نورچشمی و عدم حضور حتی یک رسانه منتقد نماینده، بیشتر بوی منفعت‌طلبی، خودشیرینی برای امور استخدام و منافع شخصی از آن به مشام می‌رسد که واقعا برای اصحاب رسانه جای تأمل و تأسف دارد، چرا به اسباب رسانه تبدیل شده‌اند؟ چون زمانی می‌شود گفت این افراد برای طرح مطالبات صنفی حضور یافته‌اند که یا نماینده اصحاب رسانه‌های شهرستان بوده‌اند، یا قبلا در این موارد با تمام رسانه‌ها نشست و گفت‌وگو داشته‌اند و دغدغه‌های صنفی و حرفه‌ای آن‌ها را شنیده و سپس به صورت شفاهی به استحضار نماینده مجلس آن هم در منزل شخصی ایشان رسانده‌اند.

انتشار این خبر باعث واکنش منفی تعداد زیادی از خبرنگاران و رسانه‌ها شده و جامعه رسمی خبرنگاران و اصحاب رسانه خود را از شرکت در این گونه دیدارهای هدفمند و گزینشی مبرا کرده و این نوع نشست‌های یک جانبه و بی‌نتیجه را به شدت محکوم کردند، زیرا نماینده مردم بوکان در طول دو سال دوره سوم نمایندگی خود نه تنها به مطالبات صنفی، حرفه‌ای، معیشتی، بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران و رسانه‌ها اهمیتی نداده و آن‌ها را پیگیری نکرده است، بلکه انواع کارهای عجیب و غریب پرونده‌سازی همچون شکایت‌های متعدد، جلب و احضار به دادگاه، اعمال فشار بر خبرنگاران منتقد و رسانه‌های مستقل را که مداح و مجیزگوی ایشان نبوده است در کارنامه ضعیف و ناموفق خود ثبت کرده و برای آیندگان به یادگار گذاشت.

این در حالی است که انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در طول دو سال گذشته و به ویژه در روز خبرنگار نیز بر خلاف دیگر مسئولان ادارات و نماینده ادوار بوکان در مجلس که همواره به طور کاملا شفاف در کنار رسانه‌های جمعی بوده و جلسات منظم و مرتبی را هم برگزار می‌کردند؛ اما برعکس آن‌ها حبیب‌زاده بوکانی تاکنون هیچ گونه نشست خبری را با خبرنگاران بوکانی برگزار نکرده است و براساس شنیده‌ها مسئول رسانه‌‌ای و روابط عمومی ایشان این اجازه را به او نمی‌دهد که با رسانه‌های آزاد و مستقل نشستی داشته باشد، این نحوه عملکرد سؤال برانگیز برای کسی که نماینده تمام مردم شهرستان است، اما صرفا باید اخبارش از یک رسانه محلی منتشر شود، خود جای تأسف فراوان دارد!

آقای انور حبیب‌زاده بوکانی مصداق کامل این جمله هستید: «ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان.» شکایت از خبرنگاران و رسانه‌ها از عصر تو باریدن گرفت.