امیر آقایی: امیدوارم که بهمن قبادی روزی در سرزمین مادری‌اش فیلم‌های دلخواهش را بسازد

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ امیر آقایی برای بازی در فیلم سینمایی «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی و به تهیه‌کنندگی «راجر واترز» جایزه بهترین بازیگر و ۳ بازیگر دیگر این فیلم نیز مورد تقدیر ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو» قرار گرفتند.

فیلم سینمایی «چهار دیوار» The Four Walls آخرین ساخته بهمن قبادی، به تهیه‌کنندگی «راجر واترز» Roger Waters موسیقیدان، ترانه‌سرا، خواننده، نوازنده مطرح انگلیسی و بنیان‌گذار گروه موسیقی «پینک فلوید» Pink Floyd، محصول کشورهای ترکیه و انگلستان و با بازی امیر آقایی و تعدادی از بازیگران سرشناس ترکیه در نخستین اکران جهانی خود در بخش «مسابقه اصلی» سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو» Tokyo در کشور ژاپن روی پرده ‌رفت و امیر آقایی جایزه بهترین بازیگری مرد و همچنین ۳ بازیگر دیگر این فیلم از جمله؛ «باریش یلدیز»Bariş Yildiz بازیگر تُرک و «فاتیح آل» Fatih Al و «اُنور بولدو» Onur Buldu بازیگران کُرد این فیلم نیز مورد تقدیر ویژه هیئت داوران این رویداد معتبر سینمایی قرار گرفتند.

امیر آقایی در پیام ویدئویی برای مراسم اختتامییه سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو» گفت: از هیئت محترم داوران تشکر می‌کنم، که بنده را انتخاب کردند؛ ممنونم از آقای «راجر واترز» که به من اطمینان کردند و این نقش را به من سپردند و پشتم ایستادند.

از «بهمن قبادی« بی‌سرزمین تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم که بهمن، به زودی به سرزمین مادری‌ات برگردی و فیلم‌های دلخواهت را بسازی.

از گوچی تهیه کننده‌مون تشکر می‌کنم که خیلی حمایتم کرد و پشتم ایستاد. از تیم محترم بازیگری «چهار دیوار»؛ از «فوندا اریگیت» «باریش یلدیز»، «اُنور بولدو» و «فاتیح آل» تشکر می‌کنم و ممنونم که من را در جمع خودتان به عنوان یک ایرانی پذیرفتید که نقش یک تُرک را بازی می‌کند.

سالها پیش، وقتی زبان استانبولی می‌خواندم هرگز و هیچگاه فکر نمی‌کردم که این‌جوری به کارم بیاید، ممنونم و این جایزه را به بازیگران سینمای ترکیه تقدیم می‌کنم.

سی و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «توکیو» با ریاست «هیرویاسو آندو» توسط بنیاد توسعه بین‌المللی سینمای ژاپن، به ریاست هیئت داوران «ایزابل هوپر» بازیگر سرشناس فرانسوی و با نمایش بیش از ۱۰۰ اثر از کارگردانان کشورهای مختلف جهان از روزهای ۸ تا ۱۷ آبان ماه جاری (۳۰ اکتبر تا ۸ نوامبر ۲۰۲۱) در شهر توکیو در کشور ژاپن برگزار شد.

برای اطلاع بیشتر:

https://2021.tiff-jp.net/en/lineup/film/3401CMP06

  • نویسنده : منصور جهانی