هفدهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش مکریان بوکان آنلاین؛ بر اساس رأی هیأت داورانِ هفدهمین دوره جشنواره، نفرات و گروه‌های برتر این دوره از جشنواره به شرح زیر معرفی شدند؛

طراحی پوستر و بروشور: هیأت داورانِ هفدهمین دوره جشنواره هیچ بروشوری را لایق معرفی ندانستند.

طراحی صحنه؛ بخش تقدیر: لوح تقدیر برای «افشین خدری» در نمایش «هاری».بخش برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراحان صحنه نمایش «ئاژەڵ».

موسیقی بخش تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به «کوشا نجارزاده» برای آهنگساز نمایش سیاسالبخش برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «میرزا متین» آهنگساز نمایش «مه‌م و زین».

بازیگری زن: بخش تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به «نرمین صلاحی» بازیگر نمایش‌های جرأت و حقیقت و «آذین حاجی‌میرزایی» در نمایش «هاری» بخش برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «سمانه میرزایی» در نمایش «دورترین شاری جیهان».

بازیگری مرد: بخش تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشتر به بازیگر «داریوش رفعتی» در نمایش «سیاساڵ» و «فرمان محمود» در نمایش «گێژەن» بخش برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «عزیز سعیدنژاد» در نمایش «ئاژەڵ»

نمایشنامە نویسی: بخش تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به «هادی بهرامی» نویسنده نمایش «جرأت و حقیقت». بخش برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی «پرویز احمدی» نویسنده نمایش «سیاساڵ».

کارگردانی: بخش تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به «پرویز احمدی» کارگردان نمایش «سیاساڵ». بخش برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی «فرزاد حسن‌میرازیی» کارگردان نمایش «ئاژەڵ».

نمایش برگزیده:نمایش‌های سیاساڵ و ئاژەڵ برای معرفی بە جشنواره‌های ملی و بین‌المللی.