مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در اختامیه مراسم اعلام کرد: جشنواره در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مکریان بوکان آنلاین | مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی اتودهای نمایشی بوکان در خصوص اهمیت و لزوم برگزاری این نوع جشنواره گفت: جشنواره تئاتر، یکی از رخدادهای مهم و موثر در صنعت تئاتر است که اهمیت بسیاری در جامعه دارد. برگزاری این جشنواره‌ها باعث عرضه و نمایش آثار هنری، ترویج صداقت و اصالت در هنر تئاتر، تقویت جامعه هنری و البته تفریح و تسلی لذت‌بخش برای مخاطبان می‌شود.

 علیرضا نوروزی گفت: اهمیت اولیه جشنواره‌های تئاتر به فرصتی برای هنرمندان جوان و نوآوران است تا آثار خود را به نمایش بگذارند و به پرورش استعدادهای جدید در زمینه تئاتر بپردازند. این موقعیت، انکشاف هنرمندان جوان را ترویج می‌دهد و فرصتی است تا نفرات تازه و با استعداد به لحاظ خلاقیت و نوآوری در عرصه تئاتر درخشش پیدا کنند.

 نوروزی بیان کرد: علاوه بر فرصت اجرا، جشنواره‌های تئاتر یک فرصت برای پیشرفت هنرمندان هستند. این جشنواره‌ها به هنرمندان امکان می‌دهد تا با همکاری و تبادل تجربیات با همساتان خود، شاهد تکنیک‌ها و روش‌های جدید باشند.

 مدیر فرهنگی آذربایجان غربی در آخر گفت: برگزاری جشنواره‌های تئاتر تأثیر بسزایی بر اهمیت ویژه‌ای از جمله ترویج هنر تئاتر، تقویت صنعت تئاتر، پیشرفت هنرمندان و جذابیت گردشگری در یک جامعه دارد. از این رو، حمایت و تشویق برگزاری این نوع رویدادها ضروری و حیاتی است.

 علیرضا نوروزی در ادامه مراسم اعلام کرد: جشنواره در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : ابراهیم عثمانی